حکم قهرمانی سپاهان امضا می‌شود؟

تیم فوتبال سپاهان در هفته پانزدهم لیگ برتر به مصاف شمس‌آذر می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس، امروز دوشنبه ۱۱ دی ماه با برگزاری ۲ دیدار ادامه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه سردار آزادگان به مصاف تیم شمس‌آذر قزوین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

استقلال دنبال جذب ستاره سپاهان

نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر به ایستگاه پایانی خود رسیده و سپاهان در مهم‌ترین بازی هفته پانزدهم باید به مصاف تیم شمس‌آذر قزوین برود؛ دیداری سخت و نفس‌گیر که نتیجه آن قهرمان نیم‌فصل را مشخص خواهد کرد و از همین رو نتیجه این دیدار علاوه بر دو تیم برگزار کننده، برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیز حائز اهمیت است‌.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که سپاهانی‌ها برای قطعی کردن قهرمانی‌شان در نیم‌فصل، تنها به یک امتیاز نیاز دارند؛ زردپوشان اصفهانی هفته گذشته شانس این را داشتند که با پیروزی مقابل گل‌گهر قهرمان نیم‌فصل لیگ بیست و سوم شوند اما با نتیجه ۳ بر یک شکست خوردند تا کار به هفته پایانی لیگ بکشد.

شاگردان مورایس تنها یک امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله دارند و در صورت کسب مساوی و یا پیروزی مقابل شمس‌آذر، قهرمان نیم‌فصل اول لیگ بیست و سوم خواهند بود.سپاهان در ۱۴ بازی قبلی خود ۱۰ برد، یک مساوی و ۳ شکست به دست آورده و با اندوختن ۳۱ امتیاز در رده دوم جدول ایستاده است‌.

در آن سو، شمس‌آذر قزوین درحالی آماده مصاف با سپاهان می‌شود که در هفته سیزدهم مقابل پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد تا بهترین فرصت ممکن برای بهبود جایگاهش را در جدول از دست بدهد. اگرچه نتایج بازی‌های هفته پانزدهم به شکلی رقم خورده که جایگاه شمس‌آذر در رده نهم جدول تثبیت شده، با این حال شاگردان دقیقی قصد دارند که با پیروزی مقابل سپاهان شگفتی‌ساز شوند و همین امر به آنها انگیزه بالایی می‌دهد.

شمس‌آذر در ۱۴ هفته گذشته ۵ برد، ۵ تساوی و ۴ شکست به دست آورده و با کسب ۱۷ امتیاز( کسر ۳ امتیاز انضباطی) در رده نهم جدول ایستاده است.

وضعیت سپاهان برای بازی امروز همچنان نامعلوم است؛ کمیته انضباطی هفته گذشته ۶ تن از بازیکنان سپاهان را تا زمان اصلاح قراردادشان از همراهی این تیم محروم کرد و تلاش مدیران این باشگاه برای حل این مشکل تا بدین لحظه نتیجه‌ای در بر نداشته و همچنان وضعیت بازیکنان محروم سپاهان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و با احتساب مصدومیت رضاییان و اخراج هفته گذشته سرشوق، تعداد غایبن سپاهان به ۸ نفر می‌رسد.

مورایس و شاگردانش امروز بازی سختی در پیش خواهند داشت؛ زردپوشان اصفهانی طی روزهای گذشته زیر فشار شدیدی قرار گرفته بودند و کسب ۲ شکست پیاپی و محروم شدن ۶ تن از مهره‌های کلیدی این تیم باعث شده تا از نظر روحی شرایط خوبی نداشته باشند و مهم‌ترین چالش مورایس در مسابقه امروز بازسازی ذهنی و روحی شاگردانش است.

از طرفی تغییرات اجباری ترکیب سپاهان باعث شده تا هماهنگی تیمی و تاکتیکی زردپوشان اصفهانی به شدت افت کند و دست مورایس نیز برای پیاده‌سازی برنامه‌های تاکتیکی مدنظرش خالی است، با این حال انگیزه بالا و میل به برتری‌جویی بازیکنانش اصلی‌ترین سلاح مورایس در تقابل با شاگردان دقیقی است.

سپاهان امروز باید مقابل یکی از آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر لیگ به میدان برود؛ شمس‌آذر قزوین اولین فصل حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند و در این مدت روند رو به رشدی را طی کرده و نتایج خوبی را هم به دست آورده است؛ شاگردان دقیقی فوتبال تهاجمی و رو به جلویی را ارائه می‌دهند و از انسجام و نظم تیمی و تاکتیکی خوبی هم برخوردارند.

شمس‌آذر قزوین تیم یکدست و آماده‌ای است و با وجود آنکه اکثر بازیکنان این تیم، تجربه بالایی ندارند اما انسجام و پختگی تاکتیکی چشم‌گیری در شیوه بازی این تیم به چشم می‌خورد. شاگردان دقیقی در فاز هجومی توان بالایی دارند و به ثمر رساندن ۱۹ گل طی چهارده هفته، گویای توان هجومی بالای این تیم است. در فاز دفاعی اما شمس‌آذر عملکرد خوبی ندارد و دریافت ۱۶ گل در چهارده هفته، گویای ضعف ساختار دفاعی این تیم است.

آنچه مسلم است تقابل سپاهان و شمس‌آذر قابلیت تبدیل شدن به جذاب‌ترین بازی هفته را دارد و حضور بازیکنان با کیفیت و شیوه بازی دو تیم، نویدبخش یک فوتبال تماشایی خواهد بود، باید منتظر ماند و دید که حوادث فوتبالی به نفع کدامیک از دو تیم رقم خواهد خورد.

برترین گلزنان:

شهریار مغانلو با ۹ گل زده و پوریا سرآبادانی با ۵ گل زده، برترین گلزنان این دیدار هستند.

محرومان و مصدومین:

در تیم سپاهان همچنان وضعیت بازی کردن پیام نیازمند، رضا اسدی، رضا شکاری، کاوه رضایی، احسان پهلوان و هادی محمدی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و رامین رضاییان نیز مصدوم بوده و در بازی فردا غایب خواهد بود.

ترکیب احتمالی شمس‌آذر:

علیرضا جعفرپور، علی آزادمنش، هومن ربیع‌زاده، صادق آلبوصبیح، پوریا سرآبادانی، حسین گودرزی، محمدرضا رضایی، امیرمحمد نسایی، مهدی محمدی، علی اصغر اعرابی و عیسی مرادی

ترکیب احتمالی سپاهان:

نیما میرزازاد، محمد دانشگر، محمد قربانی، میلاد زکی‌پور، آریا یوسفی، محمد کریمی، برایان دابو، فرشاد احمدزاده، محمدجواد حسین‌نژاد، شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر.

سایر بازی‌های هفته پانزدهم به شرح زیر است:

دوشنبه ۱۱ دی ماه

مس رفسنجان_پرسپولیس

چهارشنبه ۱۳ دی ماه

ذوب‌آهن _گل‌گهر

فولاد_نساجی

انتهای پیام/

کد خبر: 1213558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =