ترامپ: اگر به کاخ سفید برنگردم اقتصاد فرومی‌پاشد!

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی است که اگر سال ۲۰۲۴ به کاخ سفید بازنگردد، اقتصاد این کشور کاملا فرو می‌پاشد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که در صورت عدم بازگشت او به کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، اقتصاد این کشور در رکودی بزرگ فروخواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: هریس بهتر از بایدن است

ترامپ با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی وی موسوم به «تروث سوشال»، سناریوی شومی را به تصویر کشید و نوشت: بازار بورس فقط به این دلیل مثبت است که مردم انتظار دارند که من در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ برنده شوم.

وی ادامه داد: اگر برنده نشوم، پیش‌بینی من این است که بازار بورس بدتر از سال ۱۹۲۹ «سقوط» خواهد کرد- یک رکورد بزرگ!!!

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد: تنها چیزی که اقتصاد را «زنده» نگه داشته، بقایای آن چیزی است که در دولت ترامپ به دست آوردیم. در دولت جو بایدن، تورم بالا قدرت خرید مصرف‌کننده را کاملا از بین برده است.

استدلال ترامپ این است که آمار و ارقام رسمی دولت بایدن که از افزایش جدود ۱۷ درصدی قیمت‌ها پس از مراسم تحلیف وی در سال ۲۰۲۱ حکایت دارد، واقعی نیست ونرخ واقعی تورم دوبرابر رقم اعلامی است. به گفته وی، روش قدیمی اندازه‌گیری تورم، نرخ واقعی را بیش از ۳۰درصد نشان می‌دهد. در دوران ریاست جمهوری بایدن، تورم به بالاترین رقم در ۴۰ سال اخیر رسید اما در ادامه روند کاهشی پیدا کرد.

سقوط بازار بورس در سال ۱۹۲۹، آغاز ورود اقتصاد آمریکا به مارپیچ مرگ بود و در جریان آن، شاخص «داو جونز» ۸۹ درصد از ارزش خود را ظرف سه سال از دست داد و تا دو دهه بعد نتوانست به طور تمام کمال خود را احیا کند و جنگ جهانی دوم به احیای اقتصادی آمریکا کمک کرد. این تورم چندین مولفه داشت که از جمله آن می‌توان جهش‌های نرخ بهره فدرال رزرو اشاره کرد.

براساس نظرسنجی‌ها، عدم رضایت از عملکرد بایدن در یک ماه گذشته رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است به طوری که براساس نظرسنجی دانشگاه مونماث، تنها ۳۴ درصد از رای‌دهندگان واجد شرایط، از عملکرد او راضی بودند.

براساس اعلام فدرال رزرو نیویورک، به‌رغم پافشاری کاخ سفید درباره قابل اتکا و سلامت بودن شرایط مالی آمریکا، بدهی کارت اعتباری مصرف‌کنندگان این کشور ماه گذشته رکورد تاریخی را ثبت کرد. همچنین تحلیلگران بانک جی‌پی مورگان چِیس اوایل ماه اعلام کردند که تمام آمریکایی‌ها غیر از یک درصد آنها، هر نوع پس‌انداز مازادی را که در جریان همه‌گیری کووید-۱۹ جمع کرده بودند از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =