جشنواره فجر ۴۲ / دست ناپیدا؛ روایت‌گر زنی که ۲۰۰ فانوسقه خونین را در آب کارون می‌شوید!

کمتر از یک ماه دیگر تا شروع چهل و دومین جشنواره فیلم فجر باقی مانده و بیشتر هنردوستان دنبال آشنایی با فیلم‌های حاضر در این جشنواره هستند، فیلم سینمایی «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه حسینی از جمله فیلم‌هایی است که قرار است در جشنواره امسال اکران شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، کمتر از یک ماه دیگر تا آغاز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و از یک طرف تب و تاب عوامل تولید برای رساندن هر چه سریع‌تر آثار خود به این رویداد بزرگ فرهنگی بیشتر می‌شود و از طرف دیگر، شور و هیجان هنردوستان برای دانستن نام آثاری که قرار است در این جشنواره اکران شوند کم کم به اوج خود می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

جشنواره فجر ۴۲ / مجنون با نگاهی به زندگی شهید مهدی زین‌الدین

نکته‌ای که در این بین از اهمیت خاصی برخوردار است اینکه آن طور که از اخبار منتشر شده برمیآید قرار در جشنواره امسال چیزی متفاوت از آنچه در سال قبل با آن روبرو بودیم را نظاره‌گر باشیم.
در این گزارش بنا داریم تا شما را با یکی از آثاری که گفته می‌شود قرار است در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به اکران درآید آشنا کنیم.

«دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه حسینی از جمله فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال است. این فیلم، با الهام از کتاب‌هایی چون «حوض خون» و «چایخانه» ساخته می‌شود اما به صورت اقتباسی نیست.

«دست ناپیدا» در واقع، روایت‌گر زندگی زنی است که ۲۰۰ فانوسقه خونین بر دوش دارد و همه را در آب کارون شسته و به جبهه می‌فرستد.

عمده بازیگرانی که در دست ناپیدا ایفای نقش می‌کنند خوزستانی هستند و به جز چند نفر محدود بازیگر مرد، مابقی زنان خوزستانی هستند که در آن ایفای نقش خواهند کرد و دلیل این موضوع آن است که بازیگران این فیلم قرار است در واقع نقش خود را بازی کنند.

شاه حسینی درباره انتخاب بازیگران این پروژه سینمایی گفته است: «بازیگران این فیلم عمدتا از آدم‌های منطقه هستند؛ آنقدر قصه قوی است که نیاز به هیچ چهره ای ندارد اما تلاش می کنیم که بازیگران ترکیبی از بازیگران شناخته شده و غیرچهره باشند.» شاه‌حسینی تاکید می کند نابازیگرانی که در این فیلم حضور دارند عمدتا کشاورز، چوپان، گله‌دار و روستایی هستند.
دست ناپیدا، در خوزستان و شهر اهواز در حاشیه رودخانه کارون فیلمبرداری شده است.

دست ناپیدا

درباره کارگردان

انسیه شاه‌حسینی متولد ۱۳۳۳ گرگان، فارغ‌التحصیل کارگردانی سینماست. وی فعالیت هنری را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. فیلم بلند «غروب شد بیا» نخستین تجربه کارگردانی اوست. شاه‌حسینی اولین زن رزمنده ایرانی است که در موضوع جنگ ایران و عراق فیلم ساخته‌است. او کارگردانی فیلم های سینمایی زیباتر از زندگی، پنالتی و شب بخیر فرمانده را برعهده داشته است.

او حالا بعد از سال‌ها دوباره توانسته بودجه ساخت فیلم تازه‌ای با موضوع دفاع مقدس را به دست آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =