حزب‌الله پایگاه مراقبت هوایی میرون را هدف گرفت

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اذعان کرد که حزب‌الله لبنان، پایگاه مراقبت هوایی در میرون را هدف قرار داده و این رژیم در حال بررسی این حادثه است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «دانیال هانگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اذعان کرد که جنبش حزب‌الله یگان مراقبت هوایی در میرون را هدف قرار داده است.

این مقام صهیونیست گفت که ارتش اسرائیل در حال بررسی این حادثه است.

هانگاری در ادامه گفت: «خساراتی که به پایگاه هوایی در میرون وارد شده قابل ترمیم بوده و به دنبال هدف قرار دادن توانایی‌های حزب‌الله هستیم».

حزب‌الله در اولین پاسخ به ترور معاون سیاسی حماس صالح العاروری با ۶۲ راکت پایگاه هوایی مرون را درهم کوبید تا ترس از «جنگ تمام‌عیار با لبنان» به محور اصلی گزارش رسانه‌های اسرائیلی تبدیل و همه تحلیل‌ها به «از بین رفتن بازدارندگی تل‌آویو» ختم شود.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت گزارشش از حمله به پایگاه مرون را در سایه سکوت مقامات سیاسی و نهادهای نظامی تل‌آویو این‌گونه آغاز کرد که «ویدئوی منتشرشده توسط حزب‌الله نشان می‌دهد ۲ بخش از پایگاه شدیداً مورد اصابت قرار گرفته و آسیبِ جدی دیده‌اند».

شبکه تلویزیونی کان هم خطاب به اسرائیلی‌ها اعلام کرد که «مانور روی پیداشدن عکس محمد الضیف، فرمانده نیروهای القسام گمراه‌کننده بود؛ موضوع مهم حمله سنگین حزب‌الله به پایگاه مرون با موشک‌های دقیق است که باعث شگفتی همگان شد».

تحلیلگر مسائل عربی در این شبکه الیور لوی با توصیف این حمله به «ضربه موشکی دقیق» تصریح می‌کند که «موضوع مهم امروز حمله حزب‌الله به مرکز کنترل هوایی در مرون است؛ حمله‌ای که از سیستم پدافند هوایی ما عبور کرد و سوالات درباره آن ادامه دارد».

دوشنبه شب دوم ژانویه بود که ارتش اسرائیل طی یک حمله پهپادی به ضاحیه جنوبی بیروت، دفتر متعلق به جنبش حماس را مورد هدف قرار داده و صالح العاروری را به شهادت رساند؛ حزب‌الله لبنان هم در واکنش به ترور نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس، تأکید کرد که این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1214636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =