کل محور مقاومت آماده مقابله تا نابودی رژیم صهیونیستی است / صهیونیست‌های متجاوز باید منطقه ما را ترک کنند

سندس الاسعد با بیان اینکه همه نیروهای محور مقاومت برای مقابله با تهدید صهیونیستی در کل منطقه متحد شده‌اند، اذعان کرد: مقاومت اکنون با یک جنگ استراتژیک منطقه‌ای روبرو است که اهمیت آن می‌تواند فراتر از همه جنگ‌های قبلی باشد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر دست به اقدامات خصمانه‌ای زد که بلافاصله با پاسخ‌های قاطع مقاومت روبرو شد. گذشته از حمله چند روز پیش این رژیم به نوار غزه که با عنوان «سپیده دم» انجام شد، صهیونیست‌ها با حمایت ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای غربی اقدام به دست‌اندازی به ثروت‌های نفتی ملت‌های فلسطین و لبنان کرده‌اند؛ اقداماتی که به نظر می‌رسد ناشی از بروز بحران انرژی و اقتصادی جهانی باشد. در همین راستا، رژیم صهیونیستی فعالیت‌هایی را به جهت بهره‌برداری از ثروت‌های نفتی و گازی در دریای مدیترانه آغاز کرده که بخش زیادی از آن در منطقه مورد مناقشه با فلسطین اشغالی و لبنان واقع شده است. هر چند که اقدامات صهیونیست‌ها از دید چشمان تیزبین سید مقاومت دور نماند و با واکنش بی‌سابقه‌ای از سوی ایشان مواجه شد.

سید حسن نصرالله به صهیونیست‌ها اخطار داد در صورت تداوم عملیات اکتشاف و حفاری میدان گازی کاریش، با پاسخ‌های شدیدی نه تنها در این میدان گازی حتی در مناطقی فراتر از آن روبرو خواهند شد. به منظور بررسی بیشتر تحولات منطقه و اقدامات رژیم صهیونیستی، مصاحبه‌ای با «دکتر سندس الاسعد» -روزنامه‌نگار و تحلیلگر لبنانی- انجام شد.

متن گفتگو با «دکتر سندس الاسعد» بدین شرح است:

- ایالات متحده آمریکا فرستاده‌ای را به منظور حل و فصل مناقشه ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل فرستاده است. به نظر شما می‌توان به آمریکا در این زمینه اعتماد کرد؟

البته که آمریکا قابل اعتماد نیست. به قول امام خمینی هرکس به آمریکا اعتماد کند خودش را گول می‌زند. بدون شک ایالات متحده آمریکا دشمن است و همه سیاست‌های خصمانه‌اش در طول این سال‌ها ثابت کرده که آنها فقط به فکر منافع دشمن صهیونیستی هستند. آنها تلاش می‌کنند با تعلل و خریدن زمان، لبنان را تابع سیاست عمل انجام شده قرار دهند. این تعلل سال‌هاست که با هدف غارت ثروت نفت فلسطین و لبنان و مشروعیت بخشیدن به حضور غیرقانونی صهیونیست‌ها در منطقه ادامه دارد. موضع صریح اخیر سید نصرالله مبنی بر آمادگی مقاومت برای مرحله «پس از کاریش» به این معناست که مقاومت همه یگان‌های دفاعی مربوطه خود را در حالت آمادگی و اشتیاق برای انجام یک نبرد گسترده قرار داده است. به تعبیر واضح‌تر، مقاومت می‌گوید که چنین نبردی تابع هیچ محدودیتی نخواهد بود و در صورت لزوم می‌تواند فراتر از آنچه واشنگتن برآورد می‌کند پیش برود.

- چرا دولت لبنان علیرغم فشار شدید به دلیل بحران سوخت حاضر نیست آنطور که سید حسن نصرالله گفت از ایران سوخت وارد کند؟

تهران بارها پیشنهاد کرده که برای راه اندازی نیروگاه‌ها سوخت رایگان در اختیار لبنان قرار دهد؛ به ویژه با توجه به تشدید بحران برق که همه لبنانی‌ها از آن رنج می برند. اما دولت لبنان و برخی از نیروهای پشت پرده -که مزدور ایالات متحده هستند- از خود قدرت تصمیم‌گیری ندارند. در واقع، ایران -از زمان پیروزی انقلاب اسلامی- به لبنان چیزی‌هایی داده که هیچ دولتی در جهان انجام نداده است. ایران در تلاش است تا به لبنان کمک کند، اما استکبار جهانی با در نظر گرفتن بحران جهانی نفت که بازتاب شدیدی در اقتصاد جهانی و همچنین اقتصاد آمریکا داشته و شاهد تورم بالا که بالاترین تورم در 40 سال اخیر بوده و تبعات سیاسی و اجتماعی نیز داشته است، برای حمایت از دشمن صهیونیستی در غارت ثروت نفت فلسطین فشار خواهند آورد. برای دستیابی به این هدف و محروم کردن روسیه از بازگشت قیمت‌های بالای نفت، دولت آمریکا به دنبال مهندسی مجدد منطقه است و اجازه می‌دهد که اقدامات صهیونیست‌ها قانونی شود.

- در صورتی که رژیم صهیونیستی اکتشاف انرژی در میدان «کاریش» را اغاز کند، آیا اقدامی از سوی لبنان برای مقابله با این امر انجام خواهد شد؟

اگر رژیم صهیونیستی حفاری گاز در کاریش را آغاز کند، مقاومت تسلیم نخواهد شد و همه نیروهای محور مقاومت برای مقابله با تهدید صهیونیستی در کل منطقه متحد شده‌اند. بنابراین، ما با یک جنگ استراتژیک منطقه‌ای روبرو هستیم که اهمیت آن ممکن است فراتر از همه جنگ‌های قبلی باشد. در اینجا لازم به یادآوری است که رژیم صهیونیستی یک نهاد کارکردگرایانه بوده که به گفته کارشناسان امنیتی و راهبردی خودشان، از زمان نبرد سرنوشت‌ساز شمشیر قدس، بحران‌های سیاسی داخلی را تجربه می‌کند؛ زیرا با وجود تمام فناوری‌های پیشرفته نتوانسته از شهرک‌های نامشروع خود در برابر موشک های مقاومت -که ساخت داخل هستند- محافظت کند. این نزول از سال 1982 و زمانی که مقاومت لبنان آنها را مجبور به عقب نشینی به خط به اصطلاح آبی کرد، آغاز شده است.

امروز همه کارشناسان کارکشته آنها تایید می‌کنند که در سراشیبی بسیار سختی قرار گرفته‌اند که مقابله با آن بسیار سخت و زمانبر است. بنابراین، خائنانی که روی آن شرط بندی می‌کنند، باید از خود بپرسند: آیا چنین موجود نامشروعی که بر پایه‌های شکننده استوار و با محیط جغرافیایی خود بیگانه است، می‌تواند از تاج و تخت نامشروع خود محافظت کند؟ تنها راه حل منطقه ما این است که قطب نما را به سمت فلسطین هدایت کنیم و این موجود غاصب را که امتداد استعمار غرب است، از بین ببریم.

در اینجا اشاره به ابتدای کلام آیه قرآن (سوره حج آیه 39) مفید است که سید نصرالله اخیرا به آن استناد کرده است: «به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و خدا بر یاری آنها تواناست». این پیام روشنی است کهبه مقاومت اجازه می‌دهد برای تضمین حقوق مردم خود مبارزه کند. این یک گزینه بدون بازگشت است. هر کس بخواهد بین دو گزینه گرسنگی یا جنگ یکی را به لبنان تحمیل کند، باید بداند که برای مردم ما آسان ترین و امکانپذیرترین گزینه جنگ است، همانطور که از مکتب عاشورا و فداکاری‌های امام حسین (ع)، خانواده و یارانش آموخته‌اند.

- واکنش مردم لبنان به اخطار سید حسن به صهیونیست‌ها درباره تداوم تجاوزاتشان در منطقه دریایی مورد مناقشه با لبنان چه بود و آیا اظهارات سید مورد حمایت مردم قرار گرفت؟

لبنانی‌ها مانند همه گروه‌های سیاسی از دو گروه تشکیل شده‌اند: یکی که از گزینه‌های مقاومت حمایت می‌کند و آماده است برای دفاع از حقوق کامل خود، از جمله حقوقشان در منطقه مورد مناقشه دریایی با رژیم اشغالگر خون بدهد و فداکاری کند. اردوگاه دیگر، افراد درمانده‌ای هستند که پشت سر رهبرانی پناه گرفته که کاملا مطیع هژمونی آمریکا و خلیج فارس هستند. توده مقاومت دارای دکترین دفاعی است که در طول سالیان متمادی آن را انباشته کرده و هدف آن حفظ حقوق حقه خود بدون توجه به هزینه‌های گزافی است که پرداخت خواهد شد.

قبل از آزادی [لبنان]، کاروانی از شهدای دلاور و شجاع -از جمله فرزند سید نصرالله- تشکیل دادیم و توانایی‌هایمان بسیار کم بود. در جنگ جولای نیز با وجود همه توطئه‌ها و فشارها، شجاعانه مقاومت کردیم، تسلیم نشدیم و ذلت را نپذیرفتیم. در جریان جنگ با پروژه تکفیری-صهیونیستی، ما با اراده و عزم کامل خود فداکاری‌های زیادی کردیم؛ زیرا حقوق ما مشروع است، ما ساکنان بومی هستیم و متجاوز نیستیم. متجاوز، صهیونیست باید منطقه ما را ترک کند! ما از حقانیت آرمان خود، اجتناب ناپذیر بودن پیروزی و نابودی این موجودیت اشغالگر اطمینان داریم. آنچه امروز همه مستضعفان در سراسر جهان به آن نیاز دارند صبر و ایستادگی و استقامت است، به دور از توهمی که دشمنان ما قرن هاست که ما را مطیع و هراسان نگه داشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =