تصویب روز ملی «گل محمدی و گلاب » در تقویم ملی کشور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از ثبت روز 20 اردیبهشت به عنوان روز «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی، سعید ضابطی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان اظهار کرد: بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه ۸۹۱ شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، ثبت «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی کشور به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید:

واژگونی ون در اتوبان قم -کاشان ۷ قربانی گرفت!

وی، افزود: بر این اساس از سال آینده، روز ۲۰ اردیبهشت به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی ثبت خواهد شد.

ضابطی ادامه داد: به منظور ثبت این رویداد در تقویم کشور، با پیشنهاد رسمی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در اسفندماه ۱۴۰۱ به شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، ثبت «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در پایان، تصریح کرد: سرانجام این پرونده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع و این شورا به آن رأی مثبت داد و در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی ابلاغ شد.

کاشان دارای ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۹ هزار هکتار باغ و چهار هزار هکتار زمین زراعی است و بیش از ۴۰ هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

شهرستان کاشان دارای رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید گل محمدی در استان اصفهان و رتبه چهارم در کشور از نظر سطح زیر کشت این محصول است.

یک هزار و ۶۸۰ واحد گلابگیری سنتی در کاشان وجود دارد، متوسط عملکرد گل‌ محمدی در هر هکتار در کاشان ۴.۲ تن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =