واکنش مهدی تاج به درگذشت بکن باوئر

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با انتشار پیامی به درگذشت فرانتس بکن باوئر واکنش نشان داد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، پیام تسلیت مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران به ماسبت درگذشت فرانتس بکن باوئر به شرح ذیل است:

بیشتر بخوانید:

اسطوره فوتبال آلمان درگذشت + سوابق

رئیس محترم فدراسیون فوتبال کشور آلمان

با نهایت تأسف و تأثر از درگذشت فرانتس بکن‌باوئر اسطوره فوتبال آلمان و یکی از بازیکنان، مربیان و مدیران خوشنام فوتبال دنیا، مطلع شدم.

فرانس بکن‌باوئر به واسطه تکنیک، مهارت در بازی خوانی، قدرت مدیریت و رفتارهایش از خود یک تصویر باشکوه در ذهن علاقمندان به فوتبال در ایران به جای گذاشته است. به همین دلیل فقدان این اسطوره یک اندوه بزرگ برای جهان فوتبال است.

تصویر بکن‌باوئر با کتف شکسته در دیدار مقابل ایتالیا در جام جهانی ۱۹۷۰ یکی از نمادین‌ترین قاب‌های تاریخ فوتبال است که نشان‌دهنده عشق، علاقه و وفاداری این چهره بزرگ به تیم ملی آلمان و مردم این کشور است که او را به یک نماد برای نسل‌های بعد تبدیل کرد.

در سال ۱۹۷۲ فرانتس بکن‌باوئر به عنوان بازیکن تیم بایرن مونیخ به ایران سفر کرد و در یک دیدار دوستانه حضور یافت، وقتی او رییس کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود برای خوش‌آمدگویی و دعوت از تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی به ایران آمد و از مهمان‌نوازی مردم ایران و اشتیاق آنها برای حمایت از فوتبال قدردانی کرد.

ما می‌دانیم که جهان فوتبال یکی از انسان‌های ارزشمند خود که به این ورزش اعتبار بخشید را از دست داد، به همین خاطر این پیام را از سوی خانواده بزرگ فوتبال ایران با احترام بسیار ارسال می‌کنم.

فقدان این شخصیت را به جنابعالی، خانواده ایشان و جامعه فوتبال آلمان تسلیت می‌گویم و برای آن فقید آرامش ابدی مسألت دارم.

مهدی تاج
رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1214815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =