تنش‌های مرزی بین آذربایجان و ارمنستان بار دیگر شدت گرفت

نخست وزیر ارمنستان در سخنانی اظهارات مقامات آذربایجان درباره تعیین نکردن مرزها بر اساس توافق‌نامه‌های گذشته را مانع پیشرفت مذاکرات صلح دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، خبرگزاری تاس نوشت: نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، اظهارات اخیر مقامات جمهوری آذربایجان برای مذاکرات صلح بین دو کشور را «مُضر» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

تبادل کالا بین دو کشور ایران و آذربایجان رشد کرد

وی گفت: من آخرین اظهارات آذربایجان را ضربه‌ای جدی به روند صلح ارزیابی می‌کنم. تعیین حدود مرزی در واقع ایجاد مرزهای جدید نیست بلکه کمیسیون‌های تعیین مرز ما با هدف احیای مرزهای موجود در زمان اعلامیه آلماآتا فعالیت می‌کنند.

نخست وزیر ارمنستان افزود: البته آذربایجان اکنون در حال گذراندن کارزار انتخاباتی است، اما ما این اظهارات را ادعای ارضی نسبت به ارمنستان ارزیابی می‌کنیم.

پیش از این، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان گفته بود که نیروهای آذربایجان از مناطقی که در درگیری با نیروهای ارمنستان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تصرف کرده بودند، خارج نمی‌شوند.

پس از جنگ دوم قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ که با قرارداد آتش بس به میانجیگری روسیه به پایان رسید، سه تا ۶ هزار نیروی حافظ صلح روسی در منطقه حاضر شده و تلاش برای برقراری آتش بس بین طرفین را آغاز کردند، ولی در ۳۳ ماه گذشته، آتش بس بین طرفین آذری و ارمنی بارها نقض شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =