آغاز نام‌نویسی سفر عتبات در اسفندماه + جزئیات

با توجه به آغاز دیرهنگام نام‌نویسی سفر عتبات در ماه رجب، سازمان حج و زیارت ثبت‌نام از متقاضیان این سفر معنوی را تا ۲۰ اسفند برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ظرفیت کاروان‌های عتبات به سرعت تکمیل و متقاضیان سفر کربلا مجبور می‌شوند که زمان تشرف به این سفر معنوی را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید:

بلیت رفت و برگشت عتبات دوباره گران شد

همزمان با ماه‌های رجب و شعبان که زیارت امام حسین علیه‌السلام سفارش شده است، سازمان حج و زیارت ظرفیت‌های جدیدی برای تشرف به عتبات اعلام کرده است. مدیر یکی از دفاتر زیارتی محمد رحمانی می‌گوید که «ثبت‌نام عتبات از امروز تا ۲۰ اسفند امکان‌پذیر است.»

سفر عتبات در این دوره از ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن برنامه‌ریزی و نام‌نویسی از زائران دیرتر از همیشه آغاز شد و برخی از متفاضیان‌ به دلیل نبود کاروان‌های رسمی با کاروان‌های غیرمجاز در اوایل ماه رجب راهی کربلا شدند.

سازمان حج و زیارت قبل از بهمن‌ماه، نام‌نویسی در کاروان‌های عتبات را آغاز کرده است و حتی معاون عتبات سازمان حج و زیارت حمیدرضا محمدی با اشاره به ایجاد ظرفیت حدود ۶۰ هزار نفری تا پایان بهمن از «افزایش این ظرفیت‌ در دور جدید اعزام‌ها خبر داده است.» هزینه سفر به عتبات همچون دور فعلی برای سفرهای زمینی متوسط ۷.۵ میلیون و برای سفرهای هوایی متوسط ۱۵ میلیون تومان است. یک منبع مطلع می‌گوید که «این مبلغ در دور بعدی هم‌زمان با سفرهای نوروزی عتبات افزایش می‌یابد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1216116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =