افزایش 128 درصدی  معتادان متجاهر در کشور

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از افزایش چشمگیر جمع‌آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده‌فروشان موادمخدر طی امسال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار نصرت‌الله برین درباره اقدامات انجام شده از سوی پلیس در حوزه مبارزه با موادمخدر گفت: یکی از وظایفی که قانون برای پلیس و فرماندهی انتظامی پیش بینی کرده و اجرای آن نیز در دستورکار قرار گرفته، تأمین نظم و امنیت جامعه و مبارزه با مواد مخدر است.

بیشتر بخوانید:

فرار بیش از ۱۰۰ معتاد از کمپ ترک اعتیاد ایسین بندرعباس / ماجرا چیست؟

وی افزود: همه ما اعتقاد داریم که مواد مخدر یک تهدید جهانی است و از حوزه منطقه‌ای و استانی و کشوری گذشته است؛ لذا بر اساس همین استناد قانونی پلیس وظیفه دارد از ورود مواد مخدر از بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر به نام پاکستان و افغانستان به داخل کشور جلوگیری کند.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با بیان اینکه معضل مواد مخدر یک آسیب اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اگر پلیس نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان و کل جامعه گرفتار این بلای خانمان سوز می‌شوند و کسی هم که درگیر موادمخدر شود، بازگشت و رهایی او بسیار سخت است و اراده محکمی می‌طلبد.

برین در مورد اقدامات پلیس برای حل معضل معتادان متجاهر نیز گفت: یکی از معضلات جامعه وجود معتادان متجاهری است که در سطح خیابان‌ها و معابر و پارک‌ها و بوستان‌ها تردد دارند. با اینکه دستگاه‌های متعددی در این خصوص دخیل هستند، اما به علت اینکه پلیس بیشترین سطح تعامل را با لایه‌های مختلف اجتماع دارد، مردم مطالبات خود را با پلیس مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمع آوری معتادان متجاهر یکی از اولویت‌های پلیس است، ادامه داد: فرمانده محترم فراجا موضوع جمع آوری و پاکسازی شهر از وجود معتادان متجاهر را به عنوان دغدغه و اولویت اصلی پلیس معرفی کردند که از ابتدای سال این مهم را در دستور کار قرار دادیم و به طور روزانه و مستمر طرح‌های جمع آوری معتادان متجاهر را به ویژه در تهران اجرایی می‌کنیم.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اشاره به تشدید طرح جمع آوری معتادان متجاهر در آغاز سال تحصیلی گفت: آورده مالی بسیار خوب قاچاق و فروش مواد مخدر و تجارت پرسود آن و همچنین مشکلات اقتصادی و بیکاری و تورم و همجواری با کشور افغانستان باعث شده که خیلی‌ها مرتکب این جرم سازمان یافته شوند، اما ما هم مقابله را به سمت مرز و فراسوی مرزها انتقال دادیم تا در سطح شهرها کمتر با این معضل مواجه شویم.

برین که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، ضمن انتقاد از اصلاح مکرر و مستمر قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان به ویژه در حوزه مواد مخدر است. ایشان اعتیاد و مواد مخدر را اولویت آسیب اجتماعی قرار دادند و همه ارگان‌ها را فرا خواندند که در این حوزه تلاش کنند، اما در مقام عمل همه دستگاه‌ها پای کار نیامدند.

وی از ضعف قانون توقیف و مصادره اموال ناشی از قاچاق مواد مخدر انتقاد کرد و افزود: قاچاقچیان با ترفندهای خاصی اموال خود را به نام اشخاص دیگری می‌زنند، اما در کشورهای دیگر کل اموال قاچاقچیان مواد مخدر توقیف و مصادره می‌شود مگراینکه قاچاقچی خلاف آن را اثبات کند.

برین درباره اقدامات پلیس در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر گفت: ما در کنار جمع آوری معتادان متجاهر، دستگیری خرده فروشان را هم انجام می‌دهیم و طبق آمارها نسبت به مدت مشابه سال گذشته دستگیری خرده فروشان به ۴۵ درصد و جمع آوری معتادان متجاهر هم به ۱۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی درباره تبعات مصرف مواد مخدر برای خانواده‌ها اظهار کرد: فلسفه مواد مخدر آسیب رساندن به قشر جوان و خانواده هاست و استکبار جهانی هم در همین راستا تلاش می‌کند. سازمان ملل همیشه اذعان دارد که پلیس جمهوری اسلامی پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و ما در این عرصه نزدیک به چهار هزار شهید دادیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =