‎حملۀ یمن به یک کشتی انگلیس در خلیج عدن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امشب از حملۀ موشکی به یک کشتی نفتی متعلق به انگلیس در خلیج عدن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه امروز جمعه از حمله موشکی به یک نفتکش متعلق به انگلیس در خلیج عدن خبر داد.

سریع با اشاره به اینکه موشکها به هدف اصابت کرد و باعث آتش‌سوزی در آن شد، گفت: عملیات ما علیه کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهای عازم بنادر فلسطین تا توقف حملات [اسرائیل] و وارد شدن غذا به غزه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین تأکید کرد که یمن، تمامی تدابیر نظامی لازم را در راستای حق دفاع از خود، اتخاذ خواهد کرد تا همبستگی عملی خود را با ملت فلسطین نشان دهد.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس ساعاتی پیش خبر داد که یک حادثه در ۶۰ مایلی از ساحل جنوب غربی شهر عدن واقع در جنوب یمن رخ داده است.

به گفته این نهاد انگلیسی، یک انفجار هم در ۰.۵ مایلی این کشتی رخ داده و یک انفجار هم در دریا صورت گرفته است.

شرکت امنیت دریایی «امبری» که متعلق به انگلیس است، این خبر را تأیید کرد و گفت که انفجار در نزدیکی تنگه باب المندب رخ داده است. در این حمله، دو موشک به سمت یک کشتی شلیک شده است که گفته می‌شود متعلق به هند است.

یحیی سریع بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای گفت که ارتش این کشور با تعدادی ناوشکن و ناو جنگی آمریکا در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب درگیر شدند.

سریع در این بیانیه توضیح داد که تعدادی از موشک‌های بالستیک مستقیماً به کشتی جنگی آمریکا برخورد کرده و دو کشتی تجاری آمریکایی نیز از مهلکه گریختند.

ارتش یمن ضمن اشاره به اینکه این درگیری ۲ ساعت طول کشید، گفت که تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره این منطقه، مانع حرکت کشتی‌های صهیونیستی به بنادر فلسطین اشغالی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =