مقام معظم رهبری بر افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور تاکید کرد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی بر فعال‌تر شدن بخش خصوصی در اقتصاد کشور و افزایش سهم این بخش تاکید کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمود نجفی عرب در نشست شورای گفت و گوی دولت بخش خصوصی استان تهران تصریح کرد: بسیاری از بخش نامه ها بدون نظر و مشورت فعالان اقتصادی صادر می‌شود که اثر منفی در حوزه کسب و کارها می‌گذارد و به بخش های اقتصادی کشور آسیب می‌زند.

بیشتر بخوانید:

اهدا هدایای مقام معظم رهبری به مدال‌آوران هانگژو

وی با اشاره به دیدار هفته گذشته مقام معظم رهبری با فعالان اقتصادی، اظهار داشت: ایشان به شدت به فعال‌تر شدن و افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد تاکید داشتند و در شرایط مختلف نیز بارها به این موضوع اشاره کرده‌اند.

نجفی عرب خاطرنشان کرد: بر خلاف تاکیدات حتی از سوی روسای کشور آن چیزی که در بدنه اجرا می‌شود اینگونه نیست؛ با وجود اینکه بر اساس اصل ۴۴ باید تا سال ۹۳ تمام واگذاری‌ها به بخش خصوصی انجام می‌شد اما نتیجه بخش نبوده است.

وی افزود: در بورس و فرابورس ۸۵ درصد از سهم برای بخش دولت و شبه دولتی است و بخش خصوصی کمتر از ۱۵ درصد سهم را به خود اختصاص داده است که مستندات آن وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: مقام معظم رهبری پیش از این نیز اعلام کردند جایی که بخش خصوصی حضور دارد، دولت نباید ورود پیدا کند و اگر در حوزه‌ای دولت حضور دارد اما بخش خصوصی ورود پیدا می‌کند، دولت باید عرصه را برای بخش خصوصی خالی کند.

وی تاکید کرد: رقابت بخش خصوصی و دولت منطقی نیست زیرا دولت امکاناتی در اختیار دارد که بخش خصوصی از آن محروم است و به همین دلیل به سادگی با شکست مواجه می‌شود.

نجفی عرب با اشاره به بودجه ۱۴۰۳ تصریح کرد: در این لایحه سازمان امور مالیاتی این اختیار را دارد تا در صورت برای جلوگیری از فرار مالیاتی با کمک بانک مرکزی حساب ذینفع را ببند و طی پنج روز مالیات را به سازمان پرداخت کند که این بند بلایی به جان تولیدکنندگان است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تغییر تعطیلات به روزهای جمعه و شنبه گفت: بر اساس اعلام قوه مقننه این اختیار به دولت داده شده تا تعطیلات را تعیین کند. اما این موضوع به ضرر فعالان اقتصادی است؛ چون نوسان ایجاد و برنامه ریزی برای تجار را سخت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =