۴۵ درصد نسل Z آمریکا از نظام سیاسی ناراضی هستند/ علاقه ۵۴ درصدی به مشارکت در سیاست

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۵ درصد نسل Z  آمریکا از نظام سیاسی این کشور ابراز نارضایتی بسیار زیاد داشته و ۵۱ درصد نیز احساس نارضایتی زیادی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، به دیجیتالی‌های مادرزاد، بومی‌های تکنولوژی معروفند اما به طور عام آن‌ها را نسل نت همان نسل Z می‌خوانند؛ افرادی که هم اکنون یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اقشار جوامع جهان شناخته می‌شوند. این نسل، با ویژگی‌ها و ارزش‌های منحصر به فرد خود، نقش مهمی در تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی را ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نارضایتی ۷۰ درصدی نسل Z آمریکا از وضعیت مالی

نسل Z به عنوان نسلی که با انقلاب دیجیتال و پیشرفت‌های فناوری در ارتباط است، مشخصاتی متفاوت از نسل‌های قبلی دارد. این نسل، با رشد و تکامل فناوری اطلاعات و ارتباطات، به شکل گسترده‌ای با ابزارها و سرویس‌های دیجیتالی در ارتباط بوده و تجربه‌های آنلاین جزو فعالیت‌های روزمره‌شان است.

نسل Z همچنین به عنوان یک نسل با ارزش‌ها و انگیزه‌های خاص معرفی می‌شود. این نسل، علاقه بسیاری به تعامل اجتماعی، کار در تیم، تحول و ابتکار دارد و به دنبال کارهایی هستند که به اجتماع و جامعه کمک کند و دارای معنا و ارزش باشد.

با تکامل جهان، چشم‌اندازها در حوزه‌های مختلف نیز رشد می‌کند و ظهور نسل Z، موج جدیدی از تعامل اجتماعی و سیاسی را ایجاد کرده و چشم‌اندازهای تازه‌ای را پدید می‌آورد. در گزارش زیر به بیان دیدگاه‌های سیاسی، مشارکت نسل Z خواهیم پرداخت؛ از مواجهه اولیه آنها با مسائل سیاسی گرفته تا نقش فعال آنها در فعالیت‌های مردمی و جنبش های اجتماعی. همچنین در ادامه با دنیای جذاب نسل Z در سیاست آشنا شده و دیدگاه‌های سیاسی، وابستگی‌ها و پتانسیل این نسل پویا را بررسی می‌کنیم.

نسل Z چه کسانی هستند؟

نسل Z که در اواسط دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۱۰ به دنیا آمده‌اند، در حال حاضر حدود ۲۰.۶۶ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهد. این نسل از نظر نژادی و قومی متنوع‌ترین نسل در تاریخ آمریکا هستند و بسیاری به تازگی وارد سیاست شده‌اند، بنابراین درک ویژگی‌ها و ارزش‌های تعیین کننده نسل Z برای درک دیدگاه‌های سیاسی و مشارکت آنها بسیار مهم است.

نسل Z اعتقاد قوی به عدالت اجتماعی، برابری و شمولیت دارند، علاوه بر این، تمایلات سیاسی آنها تا حد زیادی تحت تأثیر پیشرفت‌های فناوری و استفاده گسترده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است. آگاهی و فعالیت سیاسی این نسل به دلیل توانایی آنها در ارتباط، سازماندهی و بیان نظرات خود به صورت آنلاین، منجر به تقویت بیان مطالبات و تسهیل اقدامات جمعی شده است.

نسل Z به رشد نفوذ و تغییر چشم‌اندازهای سیاسی ادامه می‌دهد، به همین منظور پذیرش دیدگاه‌های منحصربه‌فرد و مهار اشتیاق آن‌ها برای تغییرات مثبت برای آینده‌ای سیاسی فراگیرتر و پاسخگوتر ضرورت دارد.

آیا نسل Z به سیاست علاقه‌مند است؟

گزارش اخیر Appinio نشان می‌دهد که ۵۴ درصد نسل Z آمریکا علاقه متوسط تا زیاد به مسائل سیاسی دارند. این موضوع نشان دهنده حضور فعالانه با درگیری این نسل با سیاست است. باقی‌ افراد نیز کمتر به امور سیاسی علاقه دارند. از طرفی تنها ۲۹ درصد نسل Z مشارکت خود را در سیاست مهم می‌دانند.

دلایل کاهش مشارکت نسل Z در سیاست می‌تواند پیچیده و چندوجهی باشد و با عوامل اجتماعی، فرهنگی و شخصی ترکیب شده باشد.

بی‌توجهی سیاست به مسائل مورد نظر نسل Z

اولین دلیل عدم مشارکت نسل Z در سیاست، عدم ارتباط بین نهادهای سیاسی و موضوعاتیست که برای این نسل مهم به نظر می‌رسد. این نسل احساس می‌کنند که سیستم‌های سیاسی سنتی در رسیدگی به نگرانی‌های فوری مانند تغییرات آب و هوا، عدالت اجتماعی و برابری کند هستند. این سرخوردگی از سیستم سیاسی و عدم پاسخگویی از سوی سیاستمداران می‌تواند منجر به کاهش احساس اهمیت تعامل با سیاست شود.

ثانیاً، حجم عظیم اطلاعات موجود در عصر دیجیتال می‌تواند طاقت‌فرسا و ناامیدکننده باشد. نسل Z در معرض جریان دائمی اخبار، بحث‌های رسانه‌های اجتماعی و نظرات متنوع است که می‌تواند احساس کند بار اطلاعاتی زیادی را بر دوش بگیرد. علاوه بر این، اخبار منفی عمدتا بیشتر دیده می‌شوند، بنابراین جای تعجب نیست که نسل Z زمانی که دائماً با هر خبر یا اتفاق اشتباهی در جهان، احساس دلسردی می‌کند.

سیاست همه چیز نیست

اولویت‌ها و نگرانی‌های نسل Z ممکن است فراتر از ساختارهای سیاسی سنتی باشد. آنها اغلب فعالیت‌های مردمی، مشارکت اجتماعی و اقدام مستقیم را به عنوان ابزاری برای ایجاد تغییر، در اولویت قرار می دهند.

تمرکز بر تأثیر سریع‌تر و ملموس‌تر به جای فرآیندهای سیاسی سنتی در این نسل ممکن است به این تصور کمک کند که مشارکت شخصی در سیاست رسمی از اهمیت کمتری برخوردار است.

نسل Z در مورد سیاست چه احساسی دارد؟

گزارش Appinio (مرکز تحقیقات بازار جهانی) نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از نسل Z از سیستم سیاسی و سیاستمداران در کشورهای مربوطه خود احساس نارضایتی می‌کنند.

در واقع، ۴۵ درصد نسل Z آمریکا از نظام سیاسی ابراز نارضایتی بسیار زیاد دارند و درصد بیشتری از آنها (۵۱ درصد) از سیاستمداران احساس نارضایتی زیادی دارند. این اعداد، ناامیدی در بین نسل Z را درباره چشم انداز سیاسی کنونی روشن می‌کند.با این وجود داده‌ها از مشارکت رای دهندگان نسل Z برای انتخابات میان دوره‌ای آمریکا حکایت دارند؛ تا جایی که این مشارکت در مقایسه با سال‌های اخیز به بالاترین حد خود رسیده است.

رسانه‌های اجتماعی به ابزارهای قدرتمندی برای مشارکت سیاسی نسل Z تبدیل شده‌اند و نه تنها به آن‌ها اجازه می‌دهند نظرات خود را بیان کنند، بلکه حمایت سایرین را جلب کرده و صدای خود را به گوش جهانیان می‌رسانند. موج ایجاد شده در این نسل را می‌توان به عوامل مختلفی از جمله آگاهی روزافزون از مسائل اجتماعی و سیاسی، تأکید بیشتر بر آموزش مدنی و نارضایتی از نظام سیاسی آمریکا نسبت داد.

مشارکت سیاسی نسل Z فراتر از رای دادن است و شامل مشارکت فعال در فعالیت‌های مردمی و جنبش‌های اجتماعی می‌شود. آنها اغلب در خط مقدم حمایت از تغییرات هستند و از اهدافی مانند اقدامات آب و هوایی، عدالت نژادی و برابری جنسیتی حمایت می‌کنند. این آمارها بر نیاز به بررسی عواملی مانند نگرانی‌ها و آرزوها که تمایلات سیاسی نسل Z را شکل می‌دهند، تأکید دارد.

اولویت‌ها و نگرانی‌های نسل Z

گزارش Appinio موضوعاتی را که برای این نسل اهمیت زیادی دارد را بیان می‌کند که به شرح زیر است:

سلامتی

سیاست‌ها و اصلاحات بهداشتی به عنوان اولویت اصلی نسل Z محسوب می‌شوند. ۷۴ درصد این نسل، این موضوع را بسیار مهم می‌دانند. جالب توجه است که زنان تمایل بیشتری برای پرداختن به سیاست‌های بهداشتی دارند.

تحصیلات

۷۳ درصد از نسل Z آمریکا، بر ضرورت اصلاح و بهبود سیستم آموزشی تأکید می‌کنند.

اقلیم

حفاظت از آب و هوا نیز توجه این نسل را به خود جلب کرده است؛ به طوری که ۶۶ درصد نسل Z نگرانی خود را در مورد پایداری محیط زیست و تغییرات آب و هوایی ابراز کرده‌اند. به‌علاوه، عدالت و حقوق برابر در فهرست اولویت‌های نسل Z به‌ویژه در میان زنان قرار دارد. از آنجایی که بسیاری از ایالت‌های آمریکا قوانین جدیدی را معرفی می‌کنند که به شدت بر سلامت باروری زنان تأثیر می گذارد، جای تعجب نیست که زنان بیشتر از مردان نسبت به برابری و حقوق برابر تلاش می‌کنند.

اولویت‌های نسل Z در زمینه عدالت اجتماعی نشان می‌دهد که برابری در کنار بهداشت و آموزش به‌عنوان مهم‌ترین‌های آن هستند.

نسل Z چگونه می‌تواند سیاست را تغییر دهد؟

نسل Z احساس می‌کند نظام سیاسی و سیاستمداران به آنها اهمیت نمی‌دهند، تنها ۱۲ درصد از نسل Z آمریکا با این جمله موافق هستند که سیاستمداران واقعاً به نظرات نسل Z اهمیت می‌دهند.

نسل Z با اشتیاق خود به عدالت اجتماعی و استفاده ماهرانه از رسانه‌های اجتماعی، تأثیری بر سیاست کشورها گذاشته است. بسیاری از سیاسیون و کاندیداهای انتخابات میان دوره‌ای در آمریکا نیازهای نسل Z را در دستور کار خود قرار داده‌اند که از جمله آن می‌توان به مقابله با خشونت‌ اسلحه، رعایت حقوق بشر و برابری اشاره کرد.

فعالیت‌های سیاسی در بین نسل Z منجر به ظهور جنبش‌های سیاسی جدید شده است. این جنبش‌ها موفق بوده و آگاهی‌های لازم درباره موضوعاتی مانند خشونت با سلاح گرم و تغییرات آب و هوایی را در اختیار سایرین قرار می‌دهد.

در نهایت، نسل Z آماده است تا تأثیر قابل توجهی بر چشم‌انداز سیاسی بگذارد. این نسل با ارزش‌های قوی، با سیاست، عدالت اجتماعی و برابری درگیر است، از تغییرات حمایت می‌کند و از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تقویت مطالبات خود استفاده می‌کند.

در حالی که این نسل با چالش‌ها و نارضایتی از سیستم سیاسی فعلی روبرو هستند، اولویت‌ها و نگرانی‌های نسل Z، مانند بهداشت، آموزش و تغییرات آب و هوایی، نشان‌دهنده آرزوهای آنها برای آینده‌ای بهتر است. نسل Z با غلبه بر موانع و مشارکت فعال در روند سیاسی، پتانسیل شکل‌دهی آینده سیاست و ایجاد تغییرات معنادار را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =