علی‌آبادی: تجارت ترجیحی با عراق و ترکیه فعلا اجرا نمی‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با کشورهای اورآسیا موافقتنامه تجارت آزاد به امضا رسانده‌ایم. همچنین با کشور ترکیه تجارت ترجیحی داریم اما به دلیل اصلاحاتی که لازم دارد آن را فعلا اجرا نمی‌کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هیئت نمایندگان در پاسخ به سوالات فعالان بخش خصوصی، اظهار کرد: برخی‌ها مطرح می‌کنند که با در نظر گرفتن سطح درآمد مردم در ایران قیمت بنزین متناسب است اما در مقایسه با یک فرد اروپایی و مقایسه میزان درآمد او با هزینه‌ای که برای بنزین پرداخت می‌کند مشخص می‌شود که قیمت بنزین در ایران ارزان است و در مصرف آن اسراف صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

علی‌آبادی: کار مهم وزارت صمت، برقراری عدالت و رعایت قوانین و مقررات است

وی افزود: یک فرد ایرانی به اندازه یک فرد اروپایی مصرف بنزین ندارد و مصرف بنزین در ایران بالاتر است.

بعضی شرکت‌ها با وجود استفاده از همه رانت‌ها به دنبال گریز از قیمت‌گذاری هستند

وزیر صمت ادامه داد: من نظر خود را در مورد رفع تعهد ارزی و قیمت‌گذاری کالاها در کشور ارائه کرده‌ام اما بعضی شرکت‌ها با وجود آنکه از همه رانت‌ها استفاده می‌کنند توقع دارند که نرخ محصولشان را نیز هر قیمتی که خواستند تعیین کنند.

علی‌آبادی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که از رانت‌های دولتی استفاده نکرده‌اند البته شرایط متفاوتی در ارتباط با قیمت‌گذاری محصولات خود دارند.

وی گفت: در ارتباط با چالش‌های ارزی و دخالت برخی از نهادها در اموری که مربوط به آنها است نیز در این نشست صحبت شد. برای این مسائل نیز با مسئولان مربوطه باید گفت‌وگو شود که ما نیز پیگیر آن هستیم.

وزیر صمت تصریح کرد: ناترازی در برق و انرژی نیز یک واقعیت است که در این خصوص اعضای اتاق راه حل ارائه دهند.

وی افزود: با کشورهای اورآسیا موافقتنامه تجارت آزاد به امضا رسانده‌ایم. همچنین با ترکیه تجارت ترجیحی داریم اما به دلیل اصلاحاتی که لازم دارد آن را فعلا اجرا نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =