سیاسیون عراق در مورد خروج نظامیان آمریکایی چه نظری دارند؟

موضوع خروج نظامیان خارجی از عراق به چالشی جدی در این کشور تبدیل شده و طیف‌های سیاسی و قومی مختلف دیدگاه مختلفی در این خصوص دارند.

چند وقتی است که موضوع خروج نظامیان خارجی از عراق به چالشی جدی در این کشور تبدیل شده و طیف‌های سیاسی و قومی مختلف دیدگاه مختلفی در این خصوص دارند. گروه‌های مقاومت عراق همگی خواستار اخراج نظامیان آمریکایی هستند اما به نظر می‌رسد برخی جریانات از جمله کردها، اهل سنت و حتی بخشی از گروه‌های شیعی خارج از دولت مخالف خروج نظامیان آمریکایی هستند.

بیشتر بخوانید:

مخالفت برخی جریانات عراقی با خروج نظامیان خارجی / حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه ادامه خواهد داشت
سعد المطلبی؛ عضو سابق شورای استانی بغداد و ائتلاف دولت قانون: به احتمال زیاد، کارکرد نیروهای خارجی از رزمی به مستشاری تغییر خواهد کرد. مردم از حضور آمریکایی‌ها عصبانی هستند. کردها و سنی‌ها خواهان ماندن آمریکایی‌ها هستند. من در حال حاضر اطلاعات کافی در مورد موضوع و جزئیات پیچیده آن ندارم اما شواهد حاکی ازآن است که موضع دولت در خصوص خروج نیروهای نظامی آمریکایی چندان مشخص نیست.
اثیل النجیفی؛ سیاستمدار عراقی و استاندار سابق نینوا: ما حامی این دیدگاه هستیم که این تصمیم باید به صلاحدید دولت مرکزی دنبال شود. زیرا تنها دولت می‌داند که حضور آمریکایی‌ها به نفع منافع عراق خواهد بود یا به ضر آن. تنها دولت می‌تواند مشخص کند که پس از خروج آمریکایی‌ها آمادگی مدیریت شرایط را دارد یا خیر. تنها دولت می‌تواند تصمیم بگیرد که خروج آمریکایی‌ها تصمیم واقع‌گرایانه است یا خیر. به عبارت دیگر، منظور این است که این موضوع باید از منظر عقلی توسط کسانی که تصمیم‌سازان عراقی بررسی شود. ما مخالف فشار بر دولت و تحمیل خواسته‌هایمان بر آن هستیم؛ زیرا این مسئله ممکن است دولت را از منطق دور کند. ما همچنین هرگونه تلاش برای ایجاد تفرقه در صفوف عراق یا منحرف کردن تصمیم عراق را رد می‌کنیم.

کد خبر: 1220804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =