تعرفه برق در سال آینده تغییر می‌کند؟

مدیر عامل توانیر گفت: افزایش تعرفه در سال آینده در دستور کار نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مصطفی رجبی مشهدی در نشست حاشیه‌ای چهارمین روز از نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: احتمالا تابستان 1403 یکی از گرمترین تابستان های تجربه شده را خواهیم داشت و افزایش دما منجر به افزایش مصرف برق و استفاده از وسایل سرمایشی می شود. به همین دلیل سناریوهایی طراحی شده که برق پایدار برای مردم تامین شود، این برنامه شامل 180 اقدام در 6 محور است، بخشی توسعه ظرفیت نیروگاهی، بخشی احداث نیروگاه جدید و بخشی افزایش ظرفیت نیروگاه های موجود است.

بیشتر بخوانید:

قیمت تاکسی برقی‌های تهران اعلام شد

وی افزود: ما در بخش توسعه ظرفیت نیروگاهی، برنامه ویژه ای شامل نیروگاه های گازی و سیکل ترکیبی است و علاوه بر آن نیروگاه تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفته است، 500 مگاوات نیروگاههایی که با وزارت نیرو قرارداد دارند و 4500 مگاوات در مناقصه اخیر به ظرفیت تولید برق کشور در سال آینده اضافه می شود.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه همه تلاش ها بر این است که افزایش تولید قابل ملاحظه ای را برای تابستان سال آینده داشته باشیم، تاکید کرد: علاوه بر آنها در حوزه شبکه انتقال و فوق توزیع 77 پروژه تعریف شده است، برای مناطقی است که ضعف‌هایی به لحاظ انتقال و توزیع داشته اند؛ بهبود شبکه توسعه در دستور کار است، روند پیشرفت پروژه مناسب است.

وی بیان داشت: علاوه بر آنها برنامه مفصلی از جمله در حوزه خانگی در سال‌های گذشته در دستور کار بوده که شامل مشارکت 40 درصدی بخش خانگی در مدیریت مصرف بوده که امیدواریم توسعه پیدا کند و در بخش های مختلف از جمله تجاری و کشاورزی هم صرفه جویی صورت گیرد تا بتوانیم برق مطمئن را برای تابستان تامین کنیم.

رجبی مشهدی گفت: در بخش صنعت بر اساس قانون مانع زدایی از تولید تاکنون 870 مگاوات به ظرفیت تولید کشور اضافه شده و بر اساس ماده 4 تکلیف شده که 10 هزار مگاوات احداث شود و تا تابستان سال آینده پیش بینی این است که 1700 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شود، قطعا با تولید این نیروگاه ها فشار از شبکه سراسری کاسته خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره برنامه افزایش تعرفه برای سال آینده اظهار داشت: افزایش تعرفه در دستور کار نیست.

مدیر عامل توانیر ادامه داد: تعرفه مشترکانی که زیر الگو مصرف دارند چندانی در تعرفه نخواهد داشت و بر اساس تعرفه‌های یارانه‌ای خواهد بود اما مشترکینی که بیش از الگو مصرف دارند قبوض‌شان افزایشی خواهد بود.

وی یادآور شد: امیدواریم با طرح‌های تشویقی مشارکت بیشتر مردم را شاهد باشیم و صرفه جویی منجر به این شود که برق در بخش های مولد کشور به مصرف برسد.

مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به دیگر سوال ایلنا درباره میزان صرفه جویی از مسیر اعمال پاداش خاطرنشان کرد: 200 مگاوات کاهش مصرف در تابستان در بخش خانگی داشتیم و قطعا این برنامه ها توسعه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =