وضعیت پیشتازان انتخابات مجالس در استان و کلان‌شهر اصفهان

با اعلام ستاد مرکزی انتخابات استان اصفهان، تاکنون نتایج «اردستان»، «خمینی‌شهر»، «کاشان و آران بیدگل» و «نائین و خوروبیابانک» اعلام شده و انتخابات «لنجان» نیز به دور دوم رفت. در «کلان‌شهر اصفهان و حومه» شنیده‌ها حاکی از پیروزی سه نفر از نمایندگان فعلی اصفهان و دو نفر از چهره‌های جدید اصولگراست. پیش‌تازان انتخابات خبرگان رهبری نیز به‌طور غیررسمی مشخص شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اصفهان، با پایان برگزاری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در روز گذشته، به مرور آمارها و نتایج رسمی و غیررسمی شمارش آرای انتخابات در استان اصفهان در حال انتشار است.

گزارش تصویری: قاب‌هایی ماندگار از حضور مردم اصفهان در پای صندوق‌های رأی

وضعیت پیشتازان انتخابات مجالس در استان و کلان‌شهر اصفهان

نتایج قطعی پنج حوزه انتخابیه

با اعلام ستاد مرکزی انتخابات استان اصفهان، تاکنون تکلیف پنج حوزه انتخاباتی نیز مشخص شده است. در اردستان «احمد بخشایش اردستانی» با ۱۱۲۸۴ رأی از ۲۴۸۸۴ رأی مأخوذه صحیح، در خمینی‌شهر «محمدنقی نقدعلی» با ۴۵۷۶۷ رأی از ۷۳۱۵۹ رأی مأخوذه صحیح، در کاشان و آران بیدگل «مصطفی معینی آرانی» با ۳۶۷۳۴ رأی از ۱۱۴۵۴۰ رأی مأخوذه صحیح و در نائین و خوروبیابانک «الهام آزاد» با ۶۴۷۲ رأی از ۲۷۶۵۲ رأی مأخوذه صحیح به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

در شهرستان لنجان نیز «حسین رجایی» و «علی کیایی» به دلیل عدم موفقیت در حد نصاب قانونی لازم، به عنوان دو کاندیدای حائز بیش‌ترین تعداد آراء، به دور دوم رفتند.

وضعیت پیشتازان انتخابات مجالس در استان و کلان‌شهر اصفهان

اعلام قریب‌الوقوع نتایج اصفهان

در مرکز استان -یعنی کلان‌شهر اصفهان- با توجه به تعدد آراء مأخوذه و تمهیدِ یک‌هزار شعبه رأی‌گیری، شمارش و تجمیع آراء کماکان ادامه داشته و ستاد مرکزی انتخابات استان تاکنون نتیجه‌ای منتشر نکرده است. با این حال، نتایج غیررسمی که تاکنون از سوی منابع مختلف رسانه‌ای گزارش شده، حاکی از پیش‌تازی نامزدهای منتسب به جریان اصولگراست؛ موضوعی که البته با وجود عدم اعلام لیست فراگیر انتخاباتی توسط اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان اصفهان در این دوره از انتخابات، نتیجه قابل انتظاری محسوب می‌شود.

در این بین، بر اساس آمار غیررسمی و شنیده‌ها، در حوزه انتخابیه اصفهان، هرند، کوهپایه، جرقویه و ورزنه در شرایطی که شمارش آرای ۹۸۰ صندوق از ۱۰۸۰ صندوق به پایان رسیده، به ترتیب «امیرحسین بانکی‌پور» نامزد کنونی مجلس، «عباس مقدایی» نامزد کنونی مجلس و «مهدی طغیانی» دیگر نامزد کنونی مجلس در انتخابات پیش‌تاز بوده و از کرسی نمایندگی خود دفاع کرده‌اند و در ردیف چهارم «رسول بخشی» و در ردیف پنجم یک‌نفر از میان «حامد یزدیان» و «زهرا شیخی» نمایندگان جدید کلان‌شهر اصفهان و حومه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهند بود.

این ترکیب بیان‌گر آن است که رأی‌دهندگان اصفهانی، امسال ترجیح داده‌اند که رأی خود را به صورت غیرلیستی و در قالب ترکیبی از چهره‌های حاضر در لیست‌های مختلف اصولگر، به صندوق بیاندازند.

وضعیت پیشتازان انتخابات مجالس در استان و کلان‌شهر اصفهان

نتایج غیررسمی در سایر شهرستان‌ها

بر اساس اخبار غیررسمی عنوان شده از نتایج انتخابات در دیگر شهرستان‌های استان اصفهان، در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و بُرخوار «حسین‌علی حاجی‌دلیگانی»، در شهرضا و دهاقان «حبیب قاسمی»، در سمیرم «رحیم کریمی»، در فریدن، چادگان، فریدون‌شهر و بوئین‌میاندشت «اسماعیل سیاوشی»، در فلاورجان «رمضان رحیمی»، در گلپایگان و خوانسار «سیدمسعود خاتمی»، در مبارکه «زهرا سعیدی»، در نجف‌آباد و تیران و کرون «ابوالفضل ابوترابی» و در نطنز و بخش قمصر «حسین عبدلی» پیش‌تاز هستند.

پیش‌تازان انتخابات خبرگان

در رابطه با شمارش آرای انتخابات خبرگان رهبری استان اصفهان، بر اساس شنیده‌ها به ترتیب «سید ابوالحسن مهدوی»، «سید سعید حسینی»، «سید یوسف طباطبایی‌نژاد»، «مرتضی مقتدایی» و «مصطفی حسناتی» بیش‌ترین آرای مأخوذه را به خود اختصاص داده‌اند.

وضعیت پیشتازان انتخابات مجالس در استان و کلان‌شهر اصفهان

نتایج کرسی‌های اقلیت‌ها در مجلس

در انتخابات مجلس در حوزه‌های اقلیت‌های دینی نیز در رابطه با کرسی مسیحیان ارمنی جنوب کشور «گقارد منصوریان»، مسیحیان ارمنی شمال کشور «آرا شاوردیان»، مسیحیان آشوری «شارلی انویه تکیه»، زرتشتیان «بهشید برخوردار» و کلیمیان «همایون سامه‌یح نجف‌آبادی» بنابر اخبار غیررسمی پیروز انتخابات مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

وضعیت پیشتازان انتخابات مجالس در استان و کلان‌شهر اصفهان

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی انتخابات استان، ۳۷ درصد از مردم اصفهان در این دوره از انتخابات مشارکت داشتند که تقریباً با میانگین ۳۶ درصدی انتخابات ۱۳۹۸ تفاوتی ندارد. معاون سیاسی استاندار اصفهان، اعلام نتایج قطعی را به ساعاتِ آتی امروز، موکول کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =