تقدیر از ۱۱۶ اثر برتر دانشجویی/ رشد ۲۳۴ درصدی تولیدات کانون‌ها در یک‌ سال

سومین جشنواره سراسری رشد ویژه کانون‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با رشد ۲۳۴ درصدی آثار دریافتی و همچنین تقدیر از ۱۱۶ اثر برگزیده همراه بود. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد، تدارک این جشنواره را ایفای نقش دانشگاه در راستای «بسترسازیِ مسئولیت‌پذیری توسط جوانان» می‌داند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های ایسکانیوز از اصفهان، سومین جشنواره سراسری رشد ویژه کانون‌های فرهنگی‌-دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، به میزبانی دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد. در این گردهمایی بزرگ از ۱۱۶ اثر برتر فرهنگیِ ارائه شده توسط دانشجویان عضو کانون‌های سراسر کشور، با حضور دکتر طهرانچی تقدیر به عمل آمد.

گزارش تصویری: مهم‌ترین رویدادِ سالانه کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

تقدیر از ۱۱۶ اثر برتر دانشجویی/ رشد ۲۳۴ درصدی تولیدات کانون‌ها در یک‌ سال

نقش‌آفرینی جوانان در لوای «حق رشد»

فرزاد جهانبین -معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی- در حاشیه این جشنواره سراسری در رابطه وجه تسمیه عنوان «رشد» گفت: در کنار حق حیات و حق آزادی، یکی از مهم‌ترین حقوقی که از سمت خداوند به انسان داده شده، «حق رشد» است؛ به این معنی که انسان‌ها بتوانند در لوای توسعه فردی، نقش خود را در جهان هستی ایفا کنند.

جهانبین ادامه داد: «ظرفیت» و تکاپوی درونی» و از سویی «بسترسازی و رفع موانع محیطی» برای رسیدن به رشد ضرورت دارد. افرادی که به رشد علاقه دارند، باید بتوانند به درجاتی که برای آینده خود می‌بینند دست یابند. در روایات، سن ۱۴ تا ۲۱ سال، سن وزارت است. در این سن، جوان باید زیر بار مسئولیت برود اما در حدی که سمت رسمی نداشته باشند.

تقدیر از ۱۱۶ اثر برتر دانشجویی/ رشد ۲۳۴ درصدی تولیدات کانون‌ها در یک‌ سال

فلسفه کانون‌های دانشجویی

وی افزود: بسترسازی مسئولیت‌پذیری توسط جوانان، یکی از فعالیت‌های مهمّ ما [در معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد] است تا جوانان بتوانند طبق مسیر تعیین شده با انواع مسئولیت‌ها آشنا شوند. بر همین اساس، کانون‌های دانشجویی برای ما اهمیت دارد. در کانون‌ها از رأی‌گیری تا اجرای برنامه‌ها، برعهده خود جوانان است و همین امر در نهایت باعث رشد می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دانشجویانی عضو تشکل‌ها و کانون‌ها، یک سر و گردن از دیگر دانشجویان بالاترند؛ زیرا فرصت رشد را به خود داده‌اند. از سویی، تشکل‌ها دارای محدودیت‌هایی هستند که در کانون‌ها کم‌تر شاهد آن هستیم. در کانون‌ها، دانشجویان با اهداف گوناگون وارد حوزه مورد علاقه خود شده و با خلاقیت توانسته‌اند در برهه‌های مختلف با فعالیت‌های انسان‌دوستانه، حتی به مردم کشورمان یاری رسانند. با وجود چنین ظرفیتی، تأکید شده که [برای امور فرهنگی] از هیچ ظرفیت بیرونی در فضای دانشگاه استفاده نشود تا بستر رشد برای دانشجویانِ علاقه‌مند ایجاد شود.

تقدیر از ۱۱۶ اثر برتر دانشجویی/ رشد ۲۳۴ درصدی تولیدات کانون‌ها در یک‌ سال

فرزاد جهانبین در رابطه با سابقه و عملکرد دانشگاه آزاد اصفهان در زمینه حمایت از کانون‌های دانشجویی تصریح کرد: دانشگاه آزاد استان اصفهان و به خصوص دکتر نجفی رئیس این دانشگاه و معاونان فرهنگی و دانشجویی گذشته و کنونی ایشان، سهم به‌سزایی را در ایجاد بستر رشد کانون‌های دانشجویی داشته‌اند. عملکرد دانشگاه آزاد اصفهان به عنوان میزبان دومین دوره برگزاری این جشنواره بسیار عالی بود که به ارتقای سطح داوری و کیفیت آثار، انجامید. در سومین دوره نیز شاهد کیفیت مطلوب برگزاری این جشنواره بوده‌ایم که البته این موفقیت‌ها به پشتوانه تلاش همه همکاران‌مان و هم‌چنین دانشجویان بوده است.

تقدیر از ۱۱۶ اثر برتر دانشجویی/ رشد ۲۳۴ درصدی تولیدات کانون‌ها در یک‌ سال

در ادامه برگزاری اختتامیه این جشنواره، هم‌سُراییِ دانش‌آموزان منتخب مدارس سما دانشگاه آزاد اصفهان برای شرکت‌کنندگان به اجرا درآمد که مورد توجه مسئولان حاضر در جشنواره و نیز مورد تشویق اهالی کانون‌های دانشجویی قرار گرفت.

تقدیر از ۱۱۶ اثر برتر دانشجویی/ رشد ۲۳۴ درصدی تولیدات کانون‌ها در یک‌ سال

نمایشگاه جانبی جشنواره رشد

برگزاری جشنواره سراسری رشد، مطابق با عرف برگزاری جشنواره‌های دانشجویی ظرف یک دهه گذشته، با برپایی نمایشگاهی ویژه از آثار فرهنگی تولید شده توسط دانشجویان نیز همراه بود.

در این رابطه، نمایشگاه آثار فرهنگی، رسانه‌ای و صنایع دستی سومین جشنواره سراسری رشد کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد، در فضای جانبی آمفی‌تئاتر بین‌المللی امیرکبیر -یعنی محل برگزاری این جشنواره- تدارک دیده شده بود. تعدادی از کانون‌های منتخب فرهنگی دانشگاه آزاد اصفهان، مدیریت غرفه‌های این نمایشگاه را برعهده داشته و آثار فرهنگی تولید شده توسط دانشجویان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده بودند.

تقدیر از ۱۱۶ اثر برتر دانشجویی/ رشد ۲۳۴ درصدی تولیدات کانون‌ها در یک‌ سال

تقدیر از ۱۱۶ اثر برتر دانشجویی/ رشد ۲۳۴ درصدی تولیدات کانون‌ها در یک‌ سال

آیین تقدیر از برگزیدگان

در ادامه اختتامیه جشنواره رشد، آیین ویژه تجلیل از آثار برترِ دانشجویان، با حضور دکتر طهرانچی، پیام نجفی، فرزاد جهانبین و دیگر مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

تقدیر از ۱۱۶ اثر برتر دانشجویی/ رشد ۲۳۴ درصدی تولیدات کانون‌ها در یک‌ سال

بدین ترتیب در بخش فیلم‌نامه نویسی «مرتضی شریفی، طاهره خوشحال زاده، بهراد معمر»، نمایش‌نامه نویسی «محمدامین فرضی، محسن جودکی، سانیا بختیاری، مجید میرسلیم، مهدی مهربان، مرتضی شریفی»، مصنوعات «زهرا توکلی زاده، رویا سلطانی، دلارام فطرس، پریا موسیوند، فاطمه مطلبی، یگانه خدابنده‌لو، نازنین کریمیان راد، مریم نوری، فاطمه عبدالهی، فاطمه حسنی کبوترخوانی، فائزه احمدی، مژگان قیاسیان، علیرضا کرباسی، سمیرا قادری، سید محمدجعفر کریم‌پور، فاطمه داودی باغینی»، نگارگری و تذهیب «الهه محمودیان دستنائی، مطهره محمدحسن، محدثه سعیدی، ابتسام پرستگاری»، تئاتر خیابانی «بیتا طعرازی»، رسانه و فضای مجازی «محمدرضا رزمی کلیمانی، مهدی فیضی‌زاده»، فیلم کوتاه «جواد غلام نژاد جبری، خلیل عمران‌پور، مهدی توحیدی»، فیلم مستند «اسماعیل حسینی، فاطمه مولایی» و در بخش پوستر «علیرضا محمدیان، مبین ورکیانی، محمدجواد جعفری جزایری» مورد تقدیر قرار گرفتند.

تقدیر از ۱۱۶ اثر برتر دانشجویی/ رشد ۲۳۴ درصدی تولیدات کانون‌ها در یک‌ سال

در ادامه، در بخش نثر ادبی «الهام قاسمی، سیده سارا جعفری شهربابکی، زهرا تورانی»، عکس «کوثر رحیمی، دلارام فطرس، محمد سحابی، فائزه کرد، علیرضا میرزایی، سید علی موسوی»، شعر «سعید رستمی، مرضیه باوادی، هانیه شاهی مریدی، الهام قاسمی، پریا کمالی، محمدباقر فتاحی»، خوش‌نویسی «الهه محمودیان دستنائی، صبا مولایی، شهلا حسین‌پور، کبری صمدی»، حجم «سیده فاطمه موسوی، فاطمه لنگری، ناعمه کیانی، علی رزم‌دوست، زهرا غلام‌زاده، شیدا کیانی»، فرش «زهرا نظری، الهه محمودیان دستنائی، حسین آقائیان ارانی، فاطمه احمدی ملایری، فریده عسکری»، گلیم «فرزانه مرادی، نغمه پورقازر، نیلوفر زاهدی، ملیحه تارقلیچلی» و در بخش نقاشی از «زهرا جیحانی نژاد، سلوی صادقی، شمیم البرزی، متین فرحناک، فائزه کرد، مرجان صفتری، زهرا عالی‌وند» تقدیر شد.

تقدیر از ۱۱۶ اثر برتر دانشجویی/ رشد ۲۳۴ درصدی تولیدات کانون‌ها در یک‌ سال

هم‌چنین در بخش دینی و مذهبی «مهدی مقیمی، زینب سادات ناصری»، نماهنگ و کلیپ «فرشید نادری‌نژاد، احسان صفرعلی‌زاده، شایان نامداری»، پویانمایی «محمدرضا ایزدی، محمدرضا هاشم‌آبادی»، پادکست «امیرمحمد بابائی، محمدجواد فضل جو، مهدیه درمان، آیدا شاهکوه محلی»، انقلاب اسلامی «مهدی مقیمی، محمدامین بردستانی»، فیلم دوبلاژ «زینب رستمی‌پژو، کاظم مکتبی، امیرمحمد بابائی»، آثار مشترک بین کانونی «زهرا معماریانی، آویشن گروئی‌ها»، اجتماعی «مهدی مقیمی، سید محمدمعین معرک‌نژاد، مائده قادری، محدثه باقری، صبا سادات رفاهی»، تئاتر صحنه «غزال اسدی، عبدالرسول ایزدجو، نرجس قلی‌پور»، کانون یا نهادهای مرتبط غیردانشگاهی «امیرحسین محمودی، مصطفی اسکندری»، داستان کوتاه «مهدی قدس، زهرا علی‌پور» و در نهایت در بخش اجرا و گویندگی «زهرا خلیلی» مورد تقدیر قرار گرفتند.

تقدیر از ۱۱۶ اثر برتر دانشجویی/ رشد ۲۳۴ درصدی تولیدات کانون‌ها در یک‌ سال

رشد ۲۳۴ درصدی آثار دانشجویان

محسن شریعتی -معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، در پایان این مراسم در رابطه با شرایط کمی و کیفی برگزاری این رویداد بیان کرد: تعداد آثار و کانون‌های فرهنگی این جشنواره، نسبت به دوره‌های گذشته افزایش قابل توجهی یافته و از ۲۶۰۰ اثر در سال گذشته به حدود ۶۱۰۰ اثر فرهنگی ارتقا یافته بود. از میان آثار دریافتی، پس از ارزیابی در مرحله استانی، در نهایت حدود ۷۷۰ اثر به مرحله کشوری راه یافتند که از میان آن‌ها، تعداد ۱۱۶ اثر در بخش‌های مختلف، حائز رتبه‌های «اول، دوم، سوم و یا شایسته تقدیر» شدند.

شریعتی در رابطه با سطح داوری در این جشنواره رشد تصریح کرد: وضعیت داوری بنابر نظرسنجی‌های به عمل آمده، در وضعیت خوبی قرار داشت. در رقابت کشوری جشنواره، تمامی داورها از میان چهره‌های ملی انتخاب شده و هر یک از آثار توسط حداقل ۷ نفر از تیم داوری، بررسی و ارزیابی شد.

وی در پایان در رابطه با وضعیت کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد بر اساس نتایج سومین جشنواره رشد اظهار کرد: هماهنگی و تلاش خود دانشجویان در کنار بسترسازی‌های دانشگاه از جمله برگزاری منظم دوره‌های فرهنگی و آموزش‌های مهارتیِ فرهنگی، سبب رشد ظرفیت دانشجویان شده و امیدواریم این روند مثبت در آینده، با شتاب بهتری نیز همراه باشد.

خبرنگار: علی سمیرمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1223697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =