پاسخ بایدن به درخواست ترامپ برای مناظره

رئیس جمهور آمریکا به درخواست دونالد ترامپ که او را برای مناظره کردن در «هر جا، هر زمان و هر مکان» به چالش کشیده بود، پاسخ داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بعد از آنکه دونالد ترامپ، رقیب احتمالی جمهوریخواهش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ که او را برای شرکت در مناظره در «هر جا، هر زمان و هر مکان» به چالش طلبید، به صورت مشروط پاسخ مثبت داده و گفت که این پیشنهاد را رد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

بایدن: آتش‌بس در غزه تا دوشنبه به دست نمی‌آید

به نوشته خبرگزاری رویترز، جو بایدن روز جمعه همچنان که قصد عزیمت از واشنگتن به فیلادلفیا را داشت به خبرنگاران گفت مناظره کردن با دونالد ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر را رد نمی‌کند.

بایدن در تلاش برای موافقت مشروط با این پیشنهاد گفت: «این اتفاق بستگی به رفتار او دارد.»

به طور معمول نهاد موسوم به «کمیسیون مناظرات ریاست جمهوری» در آمریکا در سال‌های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور سه مناظره را سازماندهی کرده و به اجرا در می‌آورد. در زمان کارزار انتخابات ۲۰۲۰ ترامپ و بایدن دو مناظره را با یکدیگر برگزار کردند اما مناظره سوم آنها لغو شد.

دو سال پیش کمیته ملی حزب جمهوریخواه آمریکا رای به کناره‌گیری از مناظرات سازماندهی شده توسط این کمیسیون در پی شکایت ترامپ از زمانبندی، فرمتها و گزینش مجریان این مناظره‌ها داد. اما ترامپ روز چهارشنبه در حساب خود در رسانه اجتماعی متعلق به خودش موسوم به «تروث سوشال» بایدن را برای شرکت در مناظره به چالش کشید.

ترامپ در این پست خود نوشت: «این برای مصلحت کشور ما مهم است که جو بایدن و من بر سر مسائلی ضروری برای آمریکایی‌ها و مردم آمریکا مناظره برگزار کنیم. به این ترتیب من درخواست برگزاری مناظرات را در هر زمان و هر جا و هر مکان می‌دهم.»

ترامپ در زمان برگزاری مناظرات مربوط به رقبایش در رقابت مقدماتی جمهوریخواهان از شرکت در آنها خودداری کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =