تکرار رقابت بایدن-ترامپ؛ روسای جمهور فعلی و سابق یک بار دیگر روی رینگ خواهند رفت

با وجود تمام گمانه‌زنی‌هایی که در مورد محرومیت احتمالی دونالد ترامپ از نامزدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا مطرح می‌شد، وی سرانجام توانست با اکثریت قاطع نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه شود و یک بار دیگر با جو بایدن رقابت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، با وجود تمام گمانه‌زنی‌هایی که در مورد محرومیت احتمالی دونالد ترامپ -رئیس‌جمهور سابق و پرحاشیه آمریکا- از نامزدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا مطرح می‌شد، وی سرانجام توانست با اکثریت قاطع نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 شود. به نظر می‌رسد در صورتی که اتفاق خاص و عجیبی رخ ندهد، رقابت در انتخابات آتی میان جو بایدن -رئیس جمهور فعلی- و -دونالد ترامپ -رئیس جمهور سابق- برگزار خواهد شد.

رقابتی که یک بار در دوره پیش برگزار شده و بایدن توانست با حرف و حدیث‌های فراوان پیروز انتخابات شود. این بار اما گویا پیروزی به این سادگی نخواهد بود. بنابر گزارش نظرسنجی‌های اکثر موسسات معتبر آمریکا محبوبیت بایدن کاهش چشمگیری داشته و در مقابل دونالد ترامپ هر روز محبوبیت بیشتری کسب می‌کند. در ماه‌های اخیر محکومیت‌های مختلفی علیه ترامپ صادر شد؛ تا حدی که به نظر می‌رسد تلاش‌هایی برای ممانعت از ورود او در انتخابات انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

محکومیت ترامپ می‌تواند مانع نامزدی او برای ۲۰۲۴ شود؟

ترامپ در چهار تحقیقات جنایی جداگانه متهم شده و اولین محاکمه او در ارتباط با پرداخت‌ حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، قرار است در ۲۵ مارس در شهر نیویورک آغاز شود. اما به هر ترتیب ترامپ شب گذشته توانست با کسب اکثریت هیات نمایندگان در چهار ایالات جورجیا، می سی سی پی، هاوایی و واشنگتن از حدنصاب 1215 عبور کرده و نامزد رسمی حزب جمهوری‌خواه شود.

آخرین رقیب داخلی ترامپ در حزب جمهوری‌خواه نیکی هیلی -سفیر پیشین ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد- بود که هفته گذشته پس از پیروزی در واشنگتن دی سی و ورمونت از ادامه رقابت کناره‌گیری کرد. تصمیم او در حالی رخ داد که ترامپ سه‌شنبه گذشته از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه خواست تا حول محور او با یکدیگر متحد شوند. رئیس جمهور سابق در سخنرانی خود گفته بود: «ما می‌خواهیم وحدت داشته باشیم و وحدت خواهیم داشت و این خیلی سریع اتفاق می‌افتد».

در صورتی که ترامپ بتواند آراء نیکی هیلی را در ماه نوامبر به نفع خود کسب کند، احتمالا پیروزی او هموارتر خواهد شد. هر چند که این امر چندان ساده به نظر نمی‌رسد؛ زیرا هیلی هنوز از ترامپ حمایت نکرده و برخی از حامیان او به نظرسنجی‌ها گفته‌اند که در ماه نوامبر از ترامپ حمایت نخواهند کرد. اعضای کمیته ملی جمهوری خواهان روز جمعه اعلام کردند که ترامپ نامزد احتمالی حزب خواهد بود. بر این اساس، جمهوریخواهان 15 تا 18 جولای در میلواکی گرد هم می‌آیند و احتمالا ترامپ را به صورت رسمی به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه معرفی خواهند کرد. نمایندگان ترامپ طبق قوانین کمیته ملی جمهوری‌خواهان ملزم به حمایت از او در دور اول رای گیری در مورد نامزدی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =