فاش شدن تلاش ترامپ برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ۲۰۲۰

یک رسانه آمریکایی فایل صوتی را فاش کرد که بر اساس آن تلاش دونالد ترامپ برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا را اثبات می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، بر اساس یک فایل صوتی که روزنامه «دیترویت نیوز» آن را به تازگی به دست آورده است، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا شخصاً دو مقام انتخاباتی در ایالت میشیگان را تحت فشار قرار داده بود تا نتایج محلی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را تأیید نکنند.

بیشتر بخوانید:

رد صلاحیت ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴

این روزنامه گزارش داد که در جریان تماس تلفنی رئیس جمهور وقت آمریکا که در تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شد، دونالد ترامپ به دو مقام انتخاباتی که هر دو عضو حزب جمهوری‌خواه بودند، گفت که اگر نتایج را تأیید کنند «به دردسر» خواهند افتاد.

ترامپ در این فایل صوتی گفته است: ما باید برای کشورمان بجنگیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این افراد کشور مان را از ما بگیرند.»

وی سپس همچنین به این دو مسؤول به نام‌های «مونیکا پالمر» و «ویلیام هارتمن» وعده داده بود که اگر کاری که می گوید را انجام دهند آنگاه از حمایت اعضای تیم ترامپ برخوردار خواهند شد.

به گزارش این روزنامه، پس از این تماس، پالمر و هارتمن برای باطل اعلام کردن آرا و عدم صدور اعتبارنامه‌ها سعی خود را می کنند ولی موفق نمی‌ شوند.

اگرچه «ویلیام هارتمن» در سال ۲۰۲۱ درگذشت، اما وقتی روزنامه دیترویت نیوز با «مونیکا پالمر» برای توضیح در این رابطه تماس می‌گیرد، وی در مورد کلیات آن حرفی نداشت.

ستاد انتخاباتی ترامپ تا کنون واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1212057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =