فرودگاه بجنورد به دنبال بال های پرواز/احتمال برقراری پروازهای دوباره

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: استان همچنان پیگیر و در حال گفت‌وگو با شرکت‌های هواپیمایی کشور برای برقراری پروازهای دوباره در مسیر تهران- بجنورد و بالعکس و حتی مقاصد جدید دیگر است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز خراسان شمالی، محمد ابراهیم قدمگاهی مدیر فرودگاه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد که مسیر تهران-بجنورد و بالعکس پوشش داده می2شود به دو پرواز در هفته شامل دو پرواز از شرکت هواپیمایی ایران ایر رسیده و کاهش یافته است.

قدمگاهی با تصریح بر این مطلب که از جمله علل بسیار مهم در زمینه کاهش چشم‌گیر تعداد پروازهای هفتگی فرودگاه بجنورد، مسئله مشکلات ناوگان پروازی کشور است، عنوان کرد: با توجه به اینکه افزایش تعداد پروازهای هفتگی در این فرودگاه، مطالبه جدی هم استانی ها است، در این راستا، استاندار و مدیریت فرودگاه بجنورد پیگیر بوده و هستند که پروازهای لغو شده دوباره در این فرودگاه عملیاتی شوند.

وی گفت: در همین باره، از سوی استان گفت و گوها با شرکت هواپیمایی ماهان که پرواز روز دوشنبه خود را در این فرودگاه (مسیر تهران-بجنورد و بالعکس) را به علت مشکلات ناوگان هواپیمایی خود لغو کرده است، در جریان است که برقراری پرواز دوباره از سوی این شرکت در فرودگاه بجنورد محقق شود.

مدیر فرودگاه بجنورد افزود: درصورت رفع مشکلات ناوگان هواپیمایی این شرکت، برنامه‌ریزی شده است که این شرکت از ۲۸ اسفندماه پرواز جدیدی را در این فرودگاه اختصاص دهد.

وی همچنین به انجام گفت‌گوها و پیگیری های برقراری پرواز از سوی شرکت هواپیمایی قشم ایر در این فرودگاه اشاره و بیان کرد: درصورت توافق نهایی، برنامه ریزی شده است که این شرکت از فروردین ماه آتی در روزهای یک شنبه پروازی را برای این فرودگاه عملیاتی کند.

علاوه بر این، قدمگاهی گفت: گفت‌وگوها درباره برقراری پروازها از سوی شرکت هواپیمایی کیش ایر در صورت رفع عیب ناوگان پروازی این شرکت برای دو روز هفته برنامه ریزی شده است.

با این وجود، وی تصریح کرد: احتمال بازگشت شرکت هواپیمایی آسمان نسبت به برقراری پروازهای دوباره در این فرودگاه بسیار کم است.

افزون بر این، مدیر فرودگاه بجنورد درباره چارتری کردن پرواز از شرکت هواپیمایی آتا برای فرودگاه بجنورد نیز اظهار کرد: در این باره گفت و گو ها در جریان است تا در اولویت نخست، پرواز تهران-بجنورد و بالعکس برقرار شود و در صورت صرفه اقتصادی برای این شرکت و چارتر کننده، برقراری پروازهای دیگر از فرودگاه بجنورد به مقاصد کیش، عتبات عالیات، اوکتاُ و عشق آباد نیز محقق شود.

وی تصریح کرد: تحقق پیگیری ها و گفت‌وگوها با شرکت هواپیمایی آتا منوط به تامین مالی از سوی استان و همراهی مالی فعالان صنعتی و اقتصادی بخش خصوصی استان است.

قدمگاهی افزود: گفت‌وگو با این شرکت هواپیمایی هنوز در جریان است و درصورتیکه به نتیجه برسد برای عملیاتی شدن پرواز چارتری شرکت هواپیمایی آتا در مسیر تهران-بجنورد و بالعکس از اواخر سال جاری زمان بندی شده است.

مدیر فرودگاه بجنورد در خاتمه به نارضایتی مسافران از لغو پروازی که اخیرا در مسیر تهران-بجنورد رخ داد نیز اشاره و اعلام کرد: موضوع ایمنی پرواز، اولویت اول برای حفظ جان و سلامت مسافران است. و علل مختلفی بر لغو یک پرواز اثرگذار هستند. با این وجود، انتشار نارضایتی ها از لغو پرواز، شرایط را برای جلب نظر و همراهی شرکت های هواپیمایی برای برقراری پروازها در این فرودگاه سخت تر خواهد کرد.

خبرنگار: قهرمانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1224419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =