موزه باستان شناسی عمارت مفخم بازگشایی شد

معاون میراث‌فرهنگی خراسان شمالی از بازگشایی بخش موزه باستان‌شناسی عمارت مفخم بجنورد در آستانه نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، معاون میراث‌فرهنگی خراسان شمالی با اعلام این خبر افزود: در سنوات گذشته بنای عمارت مفخم و آئینه خانه درمجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد ساماندهی و بهسازی می‌شدند، طی زلزله بنا آسیب دید که پس از بازدید و تهیه طرح‌های استحکام‌بخشی، به‌صورت فاز به فاز مرمت و احیا شد و امسال با اتمام مرمت، راه‌اندازی بخش باستان‌شناسی این مجموعه در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شود.

محمد رضا قهرمانیان با اشاره به ساعت کاری موزه‌ها، پایگاه‌های میراث‌فرهنگی، بناها و محوطه‌های تاریخی فرهنگی استان گفت: ساعت کاری موزه‌ها در نوروز ۱۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۸ در «شب‌های قدر» ساعت بازدید موزه‌ها و پایگاه‌های ملی از ۹ صبح تا ۱۷ است. فردای شب قدر، ساعت فعالیت موزه‌ها از ۱۰ صبح خواهد بود.

قهرمانیان افزود: تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی در روز ۱۳ فروردین - هم‌زمان با روز طبیعت و سالگرد شهادت حضرت علی (ع) - تعطیل هستند.

او با بیان اینکه تهیه بلیت هم تا یک ساعت قبل از بسته‌شدن موزه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود. تأکید کرد: در حال حاضر ۶ موزه فعال در استان وجود دارد که می‌توان موزه مردم‌شناسی عمارت مفخم بجنورد، موزه اسناد و نسخ خطی آینه‌خانه بجنورد، موزه گرمابه و تاریخ شهر فاروج، موزه گرمابه و تاریخ شهر جاجرم، موزه قلعه جلال‌الدین گرمه و موزه فرش شیروان را نام برد.

خبرنگار: فواد چاهی

انتهای خبر/

کد خبر: 1224920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =