جایگاه شورای فرهنگ عمومی از همه شوراهایی که در استان تشکیل می‌شود مهم‌تر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری در یکصد و سی و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، جایگاه این شورا را از همه شوراهای دیگری که در سطح استان تشکیل می‌شود مهم‌تر عنوان کرد و گفت: بایستی این فرصت بسیار مغتنم شمرده شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور استاندار برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات این شورا در استان، اظهار کرد: سطح کار در این شورا جدی است و مهم‌ترین کار همه مجموعه‌های فرهنگی استان در این جلسات دیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: دشمن در سایر عرصه‌ها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی امید زیادی ندارد و تسلیم شده‌، اما در حوزه فرهنگی با تمام قدرت و توان به صورت وقیحانه کار خود را پیش می‌برد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری دشمنان دستان چدنی خود را زیر پوسته‌ای مخملی پنهان کرده و با آن پوسته دست یاری می دهند، ادامه داد: این دست چدنی دشمنان که در دستکشی مخملی است اکنون در عرصه فرهنگی متمرکز شده؛ و نسل جوان و نوجوان ما را مورد هدف قرار داده‌ است.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری افزود: دشمنان سعی دارند بسیاری از مسائل را که از گذشته در جامعه ما به شدت قبیح و زشت بوده را عادی جلوه دهند و برای نمونه می‌بینیم که در جامعه امروز بحث خیانت زن و مرد را در جامعه رواج می‌دهند.

وی تصریح کرد: از مصادیق دیگر و اصلی این پروژه دشمن می‌توان به عادی‌سازی روابط با نامحرم، تبلیغ و ترویج خیانت و ازدواج سفید برای از بین بردن مبانی اعتقادی و رفتاری مردم اشاره کرد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه یکی دیگر از جنگ‌های فرهنگی دشمنان بحث فرزندآوری است، گفت: دشمن در تلاش است که نگه‌داری از حیوانات به‌جای فرزندآوری را در بین جوانان رواج دهد و علاوه بر آن نسبت به تبلیغ این امر در فضای مجازی نیز می‌پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری افزود: یکی دیگر از محورهای خطرناکی که دشمن هزینه زیادی برای دست‌یابی به اهداف خود انجام می‌دهد ایفای نقش بانوان در جامعه است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: شعاری که غائله سال گذشته بر پایه آن بود و ایجاد شد در واقع یک ذهنیت سازی منفی نسبت به جایگاه زن در جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ و در تمام دنیا، زمینه‌ای که برای پیشرفت و تعالی جایگاه زن از جهات مختلف در این ۴۵سال برای بانوان در کشور رقم خورده، همتا و نظیر نداشته است، ادامه داد: در کشورهای شرق نقشی برای زن قائل نبوده‌اند و در غرب نیز از زن به عنوان کالایی بی ارزش برای پیشبرد اهداف سرمایه داران و افزایش سرمایه‌های حرام استفاده کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: برهنه سازی زن و صحنه‌های فاجعه باری که در دنیای غرب برای آنان ایجاد کرده‌اند و زن را از نقش مادری و نقش محوری در خانواده ساقط کرده‌اند همگی از محورهای این هجمه در جامعه ما به عنوان یک جامعه خانواده محور و مادر محور است و دشمن در تلاش است تا این محور را فرو بریزد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری با تأکید مجدد بر جایگاه و اهمیت شورای فرهنگ عمومی، ادامه داد: برای برملا و بی اثر کردن نقشه‌های شوم و کثیف دشمنان باید جایگاه شورای فرهنگ عمومی در استان بسیار مغتنم شمرده شود و انتظار این است که در این جلسه حتما خود مدیران حضور داشته باشند زیرا طبق فرموده مقام معظم رهبری جلسه شورای فرهنگ عمومی بسیار مهم و اثر گذار است.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری با بیان اینکه در شأن مردم استان کرمانشاه نیست که برش استانی سند بالا دستی فرهنگی که قرار بوده در سال ۱۴۰۰ انجام شود و متاسفانه الان که سال ۱۴۰۲ نیز به پایان رسیده است و هنوز این کار انجام نشده است، گفت: نباید وضعیت اینطور باشد و در عرصه فرهنگی راهی نداریم جز اینکه کمربندها را برای مقابله با دشمن ببندیم، و وقت از دست دادن فرصت ها نیست.

وی بیان کرد: دشمن به عرصه فرهنگی دل بسته و اگر خدایی ناکرده در این راه موفق شود تمام داشته‌های ما را خواهد برد، افزود: این عرصه مانند دیگر عرصه ها نیست و در اینجا تک تک افراد جامعه مورد هدف هستند و می‌بینیم که دشمن نفر به نفر فرزندان ما را مورد آسیب قرار داده است.

امام جمعه کرمانشاه در پایان افزود: با برنامه‌، همدلی و حضور قاطعانه می‌توانیم با توجه به بنیان خدایی و اعتقادی زلالی که مردم عزیز ایران دارند، این زهر و غبار دشمن را برطرف و بی اثر کرد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1224950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =