واکنش وزیر کشور به نرخ جریمه‌های رانندگی

وزیر کشور گفت: دولت به صورت صد درصدی با برون‌سپاری برخی از وظایف پلیس به‌ویژه پلیس راهور به بخش‌های خصوصی موافق است.

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مردم در جاده‌ها به پشتوانه حضور پلیس می‌توانند تردد کنند و با دیدن پلیس احساس امنیت مضاعفی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

هشدار سردار رادان به سارقان خشن در سال جدید

وی افزود: امسال علاوه بر ۲ موج سفرهای نوروزی در طول تعطیلات عید، موج سوم سفرها را هم در ایام عید فطر شاهد خواهیم بود و به همین دلیل با تمهیدات ویژه‌ای را برای مدیریت سفر، تامین ایمنی سفرها و کاهش تصادفات و خسارات جانی در نظر بگیریم. طبیعی است که چنین شرایطی کار ماموران پلیس راهور را دشوارتر خواهد کرد و از طرف دیگر نیز لازم است که مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره برون سپاری‌بخشی از وظایف پلیس به بخش خصوصی گفت: دولت به صورت صد درصدی با برون‌سپاری برخی از وظایف پلیس به‌ویژه پلیس راهور به بخش‌های خصوصی موافق است و ما امیدواریم شرایط و مراحل این کار به سرعت انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا دولت با افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی موافق است یا خیر گفت: رقم فعلی جریمه‌های رانندگی قطعا بازدارنده نیست. جریمه باید بازدارندگی داشته باشد، بنابراین در سال آینده تلاش داریم تشویق و تنبیه و همچنین افزایش جرایم رانندگی را اعمال کنیم.

وحیدی در پایان به طرح پیشنهادی پلیس راهور در زمینه تشویق و تنبیه رانندگان با عنوان «رتبه‌بندی رانندگان» نیز اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی رانندگان ایده خوبی است که باید این ایده در دولت بررسی و مراحل آن چکش‌کاری شود و به یک دستورالعمل واحد برسیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1225076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =