شکست توطئه‌های آمریکایی-اسرائیلی علیه فلسطین / غزه و کرانه باختری تحت حاکمیت مقاومت قرار خواهد گرفت

تحلیلگر روس‌ تبار مسائل منطقه با بیان اینکه هدف اسراییل و آمریکا غیرقابل سکونت و غیرقابل اداره کردن غزه است، تصریح کرد: همه این توطئه‌ها در حال حاضر شکست خورده و غزه مستقل و دارای حاکمیت باقی خواهد ماند و کرانه باختری نیز یک هیئت حاکمه مستقل فلسطینی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، علیرغم جنایت‌های بی‌شما و غیرانسانی رژیم صهیونیستی در غزه، این رژیم با وجود گذشت شش ماه از این جنگ نتوانست به هیچ یک از اهداف تعیین شده خود دست پیدا کند و با مقاومت تمام عیاری مواجه شده و عرصه برای این رژیم تنگ شده است. برخی کارشناسان بر این باور هستند که پایان این جنک پایان عمر سیاسی نتانیاهو خواهد بود و در واقع به همین دلیل است که او قصد دارد به هر نحوی شده پیش از توقف این جنگ دستاورد ملموسی کسب کند.

با این حال، با توجه به اقدام هفته پیش رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت 7 تن از نیروهای ایرانی شد، شکی وجود ندارد که جمهوری اسلامی احتمالا پاسخ قاطعی به رژیم صهیونیستی خواهد داد و این مسئله شرایط را برای اسرائیل پیچیده‌تر خواهد کرد.به منظور بررسی آینده جنگ غزه گفتگویی با «علی سلام» -تحلیلگر مسلمان روس‌ تبار- انجام شد.

بیشتر بخوانید:

حملات به اسرائیل باید محاسبه شده و گیج کننده باشد

وی با بیان اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها در غزه گیر افتاده‌اند، گفت: آمریکا از ترس سرکوب شدن توسط مقاومت تمایلی به تشدید جنگ ندارد اما در عین حال برای جلوگیری از تحقیر خود و صهیونیست‌ها نمی‌توانند شکست را بپذیرند؛ از همین رو است که آنها همچنان غیرانسانی‌ترین و وحشیانه‌ترین شکل‌های تروریسم را علیه مردم فلسطین از جمله صحنه‌های شیطانی خارج از بیمارستان الشفاء یا ترور هدفمند رهبران مقاومت ادامه می‌دهند.

علی سلام با اشاره به اینکه اسرائیل نتوانسته به هیچ یک از اهداف استراتژیک تعیین شده دست پیدا کند، تصریک کرد: به نظر می‌رسد هدف بلندمدت آنها این است که غزه را غیرقابل زندگی و غیرقابل اداره کنند تا دیگر چیزی برای حکومت حماس باقی نماند و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بتوانند نظم موجود در آنها را از بین ببرند. از نظر این تحلیلگر روس تبار، اسرائیل و آمریکا می‌خواهند یک دولت دست نشانده ضدمقاومت مانند دولت محمود عباس و تشکیلات خودگردان فلسطینی در غزه مستقر کنند.

وی با انتقاد از دولت‌هایی که در گذشته اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده بودند، افزود: اسرائیل با پول حاصل از عادی‌سازی رژیم‌های خلیج فارس مانند امارات، بحرین و عربستان سعودی بازسازی می‌شود و به شهرک نشینان یهودی اجازه می‌دهد تا بخش هایی از غزه را دوباره اشغال کنند.

علی سلام با بیان اینکه فلسطینی‌های غزه به جای داشتن یک اقتصاد خودکفا، به ویژه با ذخایر انرژی در سواحل غزه، کاملا متکی به کمک‌های سازمان ملل یا سایر گروه‌ها خواهند بود، اظهار کرد: همه این توطئه‌ها در حال حاضر شکست خورده و غزه مستقل و دارای حاکمیت باقی خواهد ماند و کرانه باختری در نهایت از تشکیلات خودگردان استقلال یافته و یک هیئت حاکمه مستقل فلسطینی ایجاد خواهد کرد.

وی در انتها تاکید کرد: مقاومت در هر دو میدان جنگ نظامی و سیاسی پیروز خواهد شد و نباید «صلح» ساختگی یک تشکیلات دست نشانده در غزه را بپذیریم، زیرا اگر صهیونیست‌ها غزه را به صورت نیابتی از طریق یک دولت نامشروع فلسطینی -که توسط خود صهیونیست‌ها کنترل خواهد شد- اشغال کنند، این امر هدر دادن خون همه شهدا خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =