دریاچه ارومیه دوباره جان گرفت / افزایش ۷ سانتیمتری تراز دریاچه

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: تراز فعلی دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۰ متر و۳۵ سانتی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش هفت سانتی‌متری آن هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدصادق معتمدیان شنبه شب در حاشیه بازدید از سد کانی سیب پیرانشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تراز نسبت به آغاز سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۲) ۵۳ سانتی‌متر بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بعد از بارش‌های اخیر

وی اضافه کرد: وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر یک هزار و ۴۷۵ کیلومتر مربع برآورد می‌شود که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۳۱۱ کیلومتر مربع افزایش دارد.

وی ادامه داد: دریاچه ارومیه در حال حاضر یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون مترمکعب آب دارد که بیش از ۲۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه اظهار کرد: با بارش‌های اخیر و رهاسازی‌های انجام شده از سدها، وضعیت دریاچه ارومیه رو به بهبود است.

معتمدیان به آغاز رهاسازی آب از سدهای استان از آذرماه سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۲۰ مترمکعب در ثانیه ورودی آب به دریاچه ارومیه است.

وی افزود: روزانه حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه رهاسازی می‌شود که امیدواریم با افزایش بارش‌ها، دبی ورودی به دریاچه بیشتر نیز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =