فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در سال جاری

محسن داوری، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: ما برای سال جاری در نظر داریم در حوزه فرهنگی از ظرفیت خانواده‌های دانشجویان نیز استفاده کنیم.

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، محسن داوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی‌هایشان برای فعالیت‌های سال جدید گفت: تمرکز اصلی ما بر روی فعالسازی قطب های اثرگذار در دانشگاه آزاد اسلامی است، زیرا این ها مولفه های کلیدی هستند که تحقق آن‌ها باعث رشد و تعالی دانشجویان میشود.
داوری در ادامه افزود: این اقطاب علاوه بر اثرگذاری روی دانشجویان، باعث فعالیت جمعی دانشگاهیان ما نیز می‌شوند؛ از جمله اساتید، کانون‌ها، بسیج، تشکل‌ها، فضای مجازی و فضای فیزیکی دانشگاه و مجموعه‌ی این عوامل که نقش تاثیرگذاری عمومی دارند.
وی در ارتباط با برنامه‌ریزی که در این حوزه دارند گفت: فضا را برای تشکل‌ها و بسیج اعم از بسیج اساتید، دانشجویان، کارکنان، کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های اسلامی فراهم میکنیم. درهمین راستا ما فضای فیزیکی مناسب برای فعالیت این عوامل را تدارک دیدیم.
محسن داوری همچنین گفت: ظرفیت‌های دانشگاه اعم از سالن‌هایی که برای مناسبت ها داریم، فضای عمومی دانشگاه وغیره با مشارکت تشکل‌ها و کانون‌ها و هیات دانشجویی دانشگاه آزاد صورت میگیرد.
وی در ادامه بیان داشت: از جمله مولفه‌های اثرگذار ما، اساتید گرانقدر هستند که طرح‌هایی مثل طرح جهاد فرهنگی اساتید، تدریس دروس با رویکرد الهی، اساتید همیار فرهنگی را راستای کار خود قرار داده اند.
وی علاوه‌بر این موارد، در مورد برگزاری مراسمات فرهنگی چنین بیان کرد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین کار فرهنگی باید در کلاس انجام شود چون که همه‌ی دانشجویان در کلاس حضور دارند، در غیراینصورت، ممکن است که تعداد محدودی از دانشجویان دانشگاه در مراسمات فرهنگی شرکت داشته باشند. لذا اصلی ترین محل برای ارتباط با دانشجو، گفت‌وگو با دانشجو و شنیدن سخنان و اندیشه‌های آن‌ها در کلاس تدریس است.
داوری در مورد فضای فعالسازی فعالیت‌ها تاکید داشت: با همت ریاست دانشگاه که تاکید زیادی دارند، فضاهای مناسبی برای فعالیت ها فراهم کردیم. سرای دخترانه ریحانه که ویژه‌ی بانوان میباشد را برای فعالیت خواهران فراهم کردیم. فضای فیزیکی دیگری که برای تشکل‌ها و کانون‌ها درهمین راستا می‌باشد، خدمات دانشجویی اعم از بوفه‌ها، سلف، خدمات اتوبوس و دیگر خدمات همه در راستای خدمات دانشجویان عزیز می‌باشد.
وی اضافه کرد: محور اصلی فعالیت ها خود دانشجویان می‌باشند بعضی از دانشجویان در قالب همیار دانشجو با ما مشارکت دارند و برخی از آن ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی دیگر.
او در پایان این گفت و گو گفت: ما حتی خانواده‌ها را هم می‌خواهیم در همین حوزه فرهنگی مشارکت دهیم. کمیته‌ای تحت عنوان کمیته تعامل خانواده و دانشگاه داریم که فعالیت‌های خود را روزبه‌روز بیشتر می‌کنند و برای سال جدید هم میتوانیم از ظرفیت‌های خانواده ها نیز استفاده بکنیم.
و همچنین در مورد اهداف این حوزه گفت: اهدافی که مدنظر ما می‌باشد این است که بتوانیم فضای سالم، بانشاطی برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و معنوی دانشجویان فراهم بکنیم.

خبرنگار : سمانه بابازاده

انتهای خبر/

کد خبر: 1230579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =