نارضایتی از عملکرد دستگاه‌های مامور برای احیای دریاچه ارومیه

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از تایید گزارش تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه اورمیه در کمیسیون متبوعش و ارسال این گزارش به صحن علنی با هدف بررسی آن توسط نمایندگان در صحن و رای گیری برای ارسال به دستگاه قضا خبر داد.

علیرضا عباسی در تشریح جلسه کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه اورمیه در این کمیسیون گفت: دریاچه اورمیه به دلیل مواجهه با مشکل به یکی از موضوعات مهم کشور تبدیل شده است، البته بعد از حدود ۱۰ سال ستاد احیای دریاچه تشکیل شد و یک سری دستگاهها موظف به انجام اقداماتی در راستای احیای این دریاچه شدند.

نماینده مردم کرج، اشتهارد فردیس، در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین یکی از دانشگاههای کشور نیز در راس کار کارشناسی این تیم قرار گرفت اما در سال ۱۴۰۱ تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه اورمیه به کمیسیون کشاورزی رسید که کمیسیون با انجام این کار موافقت کرد و امروز گزارش نهایی حاصل از آن در کمیسیون قرائت شد.
وی افزود: متاسفانه طبق گزارش هیات تحقیق و تفحص عملکرد ستاد احیای دریاچه اورمیه رضایت بخش نبوده و دستگاههای مامور برای احیای دریاچه به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند و حتی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان مسئول اصلی این کار گزارشات مستند و دقیقی به اعضای هیات نداده است.
عباسی اضافه کرد اگرچه بخشی از اعتبارات برای احیای دریاچه به طور کامل پرداخت نشده اما همان اعتبارات پرداخت شده نیز در مسیر درست خود هزینه نشده اند و در کل طبق نتیجه نهایی، از عملکرد این ستاد رضایت‌مندی حاصل نشده است.در نهایت مقرر شد؛ این گزارش به منظور بررسی بیشتر و رای گیری جهت ارسال به دستگاه قضایی به صحن علنی ارسال شود.

وی گفت: همچنین باید الگوی کشت مناسب برای کشاورزان مسیر دریاچه دیده شود تا علاوه بر حفظ معیشت کشاورزان منطقه و عدم کاهش تولید، برداشت آب به حداقل خود برسد تا حقابه مورد نیاز دریاچه اورمیه تامین شود، لذا؛ دستگاه‌های مختلف همچون وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی صمت و سازمان‌های برنامه و بودجه و محیط زیست باید به تکالیف خود عمل میکردند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1230583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =