ابطال مدرک، مجازات دانشجویان چینی برای سو استفاده از هوش مصنوعی/ ۴۰ درصد دانشجویان از ChatGPT استفاده می‌کنند

بر اساس قوانین جدید دانشگاه‌های چینی، مجازات استفاده بیش از حد از هوش مصنوعی در انجام تحقیقات دانشگاهی، ابطال مدرک است. مطالعات نشان می‌دهد حدود ۴۰ درصد از دانشجویان دانشگاه در شانگهای از ChatGPT استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه‌های چین قوانینی برای محدود کردن استفاده پایان‌نامه‌ها از هوش مصنوعی صادر کردند.

اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر استفاده افراطی دانشجویان از هوش مصنوعی برای تکالیف دانشگاهی منتشر شده است. دولت چین هم اخیرا استفاده از هوش مصنوعی در تحقیقات علمی را محدود کرده است. به همین دلیل، بسیاری از دانشگاه‌های چین قوانین محدود شده خود در زمینه کمک گرفتن از هوش مصنوعی برای نوشتن پایان‌نامه را منتشر کردند.

در ادامه به معرفی ۵ دانشگاه چینی می‌پردازیم که در یک ماه گذشته اولین اطلاعیه‌های خود در مورد استفاده از هوش مصنوعی در پایان‌نامه‌های دانشجویی را صادر کرده‌اند. این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه فناوری پکن، دانشگاه علم و فناوری تیانجین، دانشگاه فوژو، دانشگاه هوبی و دانشگاه جنوب شرقی است.

پس از تصویب قوانین محدودکننده جدید، دانشگاه‌ها از سیستم‌های تشخیص اختصاصی برای شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد. برخی از این سیستم‌ها مدعی‌اند دقت تشخیصی بالای ۹۹ درصد دارند. سپس دانشگاه به دانشجویانی که مشخص شده است از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بیشتر از آنچه قابل قبول است، استفاده کرده‌اند، هشدار داده می‌شود تا متن خود را تصحیح کنند.

برای مثال دانشگاه فوژو در استان فوجیان جنوبی چین اخیرا با صدور اطلاعیه‌ای به دانشجویان اعلام کرد که مقالاتشان با استفاده از یک پلتفرم خارجی مورد سنجش قرار خواهد گرفت. دانشگاه علم و صنعت تیاجین هم قوانینی وضع کرده که بر اساس آن اگر نسبت متن تولید شده توسط هوش مصنوعی در پایان‌نامه بیشتر از ۴۰ درصد باشد، به دانشجو هشدار داده می‌شود. دانشکده لیسانس دانشگاه هوبی هم اعلام کرده است که اگر یک مقاله دانشجویی در معرض «خطر زیاد» نوشته شدن با هوش مصنوعی شناخته شود، دانشجو باید تحت راهنمایی تخصصی، آن را تغییر دهد.

بر اساس قوانین تازه تصویب شده دانشگاه‌های چین، اگر شواهدی از سرقت ادبی، جعل یا کپی‌کاری در مقالات و پایان‌نامه‌ها دیده شود، مدرک دانشجو ابطال خواهد شد. آمارها نشان می‌دهد که امسال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از دانشگاه‌های چین فارغ‌التحصیل شده و وارد بازار کار می‌شوند.

دانشجویان دانشگاه‌های چین برای انجام تکالیف دانشگاهیشان به طور فزاینده‌ای از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. برای مثال، نتایج یک مطالعه در دانشگاه چین شرقی مستقر در شانگهای نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد از دانشجویان دانشگاه در شانگهای از ChatGPT استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =