دادگاه لاهه حکم به توقف عملیات رژیم صهیونیستی در رفح داد

دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه حکم داد رژیم صهیونیستی بایستی عملیات خود در رفح را متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه که رکن اصلی قضائی سازمان ملل محسوب می‌شود امروز جمعه حکم داد اسرائیل بایستی عملیات نظامی خود در رفح را متوقف کند.

بیشتر بخوانید؛

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر حیفا

طبق حکم این دادگاه رژیم اسرائیل علافه بر این بایستی گزارش‌هایی در خصوص اقدامات انجام‌شده برای اجرای دستورات صادرشده تقدیم این دادگاه کند.

یک رسانه عبری زبان اعلام کرد، کاخ سفید دیگر مخالف تهاجم گسترده به رفح نیست و حداقل مخالفت خود را با این تهاجم تلطیف کرده است.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ایالات متحده بعد از آن اسرائیل تلاش‌هایی برای کاهش شمار قربانیان غیر نظامی انجام داده، مخالفت خود را با توسعه عملیات نظامی در رفح کاهش داده است.

براساس این گزارش که با برداشتی از گزارش بلومبرگ صورت گرفته تاکید شده است: در جریان جلساتی که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در اسرائیل داشت، برنامه‌های اسرائیل برای تعامل با غیرنظامیان در جریان تهاجم نظامی گسترده به رفح مورد بررسی قرار گرفت و تلاش شد تا به نحوی این طرح‌ها ارائه شوند که نظر آمریکا نیز در این زمینه لحاظه گردد.

به نوشته این رسانه عبری زبان، انتشار اخباری در رابطه با خروج هزاران نفر از فلسطینیان از رفح طی چند هفته اخیر به آمریکا برای اتخاذ این تصمیم کمک کرده است.

یک رسانه عبری چند روز پیش گزارش داده بود کاخ سفید دیگر مخالف تهاجم گسترده به رفح نیست و حداقل مخالفت خود را با این تهاجم تلطیف کرده است. شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ایالات متحده بعد از آن اسرائیل تلاش‌هایی برای کاهش شمار قربانیان غیرنظامی انجام داده، مخالفت خود را با توسعه عملیات نظامی در رفح کاهش داده است.

براساس این گزارش که با برداشتی از گزارش بلومبرگ صورت گرفته تاکید شده است: در جریان جلساتی که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در اسرائیل داشت، برنامه‌های اسرائیل برای تعامل با غیرنظامیان در جریان تهاجم نظامی گسترده به رفح مورد بررسی قرار گرفت و تلاش شد تا به نحوی این طرح‌ها ارائه شوند که نظر آمریکا نیز در این زمینه لحاظ گردد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1231705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =