تهران-ایسکانیوز: در پی وقوع اسیدپاشی در منطقه نیروهوایی واقع در شرق تهران، پیش از این فرمانده نیروی انتظامی تهران خبر دستگیری یکی از عاملان این اتفاق را اعلام کرده بود، و امروز پلیس آگاهی موفق به دستگیری هر سه متهم این پرونده شد.


سوم آذرماه امسال ساعت 17 از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک مورد اسیدپاشی در خیابان 32/6 (شش ممیز 62) نیروی هوایی و دستگیری یکی از عوامل اسیدپاشی به کلانتری 128 تهران نو اعلام شد.


با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 سبزرنگ قصد اسیدپاشی بر روی صورت دختر 21 ساله‌ای را داشتند که جوانی به نام سعید.ب 24 ساله خودش را در زمان اسیدپاشی، حائل فرد اسیدپاش و این دختر قرار داده و باعث شده تا اسید بر روی پشت لباس خودش ریخته شود و شهروندان نیز با اطلاع از موضوع بلافاصله دخالت کرده و موفق به دستگیری یکی از متهمان در حین فرار شدند.


دو نفر از شاهدان صحنه اسیدپاشی که از نیروهای بسیج منطقه نیروی هوایی هستند، با مشاهده صحنه اسیدپاشی اقدام به تعقیب فرد اسیدپاش کرده و زمانیکه این شخص قصد داشته تا سوار موتورسیکلت شده و به همراه همدست خود از محل متواری شود، مانع آنها شده و در یک تعقیب و گریز موفق به دستگیری راننده موتورسیکلت می شوند.


یکی از این افراد در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «ساعت 16و 50 دقیقه مورخه در حال عبور از خیابان بودم. سرنشین یک موتورسیکلت، در حالیکه موتور هنوز به صورت کامل توقف نکرده بود از موتور پیاده و اقدام به پاشیدن اسید به سمت دختر خانمی کرد. در این زمان پسر جوانی که در نزدیکی این دختر خانم حضور داشت خودش را حائل قرار داد و باعث شد تا اسید به پشت کمر خودش بریزد. این دو نفر در حال متواری شدن از محل بودند که دوست همراهم با لگد ضربه‌ای به پشت موتور آنها زد که هر دو نفرشان به زمین خوردند. آنها قصد داشتند تا به صورت پیاده از محل متواری شوند که توانستیم یکی از آنها را در خیابان 32/6 دستگیر کنیم.»


نفر دوم نیز در اظهاراتش به مأموران گفت: «ساعت 16و 50 دقیقه در خیابان 33/5 نیروی هوایی از خیابان پنجم به سمت خیابان ششم در حال تردد بودم که موتورسواری در وسط خیابان سرعت خود را کم کرد و ترک نشین آن از روی موتور پایین پرید و اقدام به پاشیدن اسید به سمت خانم جوانی کرد. همزمان با اسیدپاشی، پسر جوانی که در نزدیکی این دختر جوان قرار داشت خود را حائل کرد و اسید به پشت لباس های او ریخت. در زمان فرار این موتورسواران و با حضور تعدادی از اهالی و دخالت آنها، بنده توانستم ضربه‌ای به موتورسیکلت آنها بزنم که هر دو نفرشان به زمین خوردند. در ادامه و با تعقیب راننده موتورسیکلت توانستم وی را در فرعی 31/6 دستگیر کنم.»


با انتقال دختر جوان، متهم حسین.ت 19 ساله به عنوان متهم و سعید.ب به عنوان شخصی که اسید بر روی ریخته شده بود به کلانتری 128 تهران نو احضار شدند و در آغاز تحقیقات، حسین در اظهاراتش عنوان کرد که سعید که اسید بر روی لباس‌های او پاشیده شده، در حقیقت همدست آنها و در واقع طراح صحنه اسیدپاشی است.


حسین در اعترافات خود ضمن معرفی عامل اسیدپاشی به نام کامران، به مأموران گفت: «حدود چند روز پیش همراه سعید و کامران داخل پارک نشسته بودیم که سعید عنوان کرد به دختری علاقه مند شده و می خواهد کاری کند که این دختر نیز به او علاقه مند شود. به این بهانه سعید به من و کامران پیشنهاد داد که ما به دختر مورد علاقه‌اش اسید بپاشیم به شکلی که اسید روی او نریزد و پس از این اتفاق و فداکاری ظاهری او به من علاقه مند شود.»


با توجه به اعتراف حسین.ت در خصوص نقش سعید در اسیدپاشی، او به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهارات حسین را تأیید کرد.


با تشکیل پرونده با موضوع اسیدپاشی و به دستور سرپرست دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در دستور کار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


با آغاز تحقیقات از متهمان، سعید با تأیید اظهارات حسین در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «حدود 6 ماه است که با حسین و کامران دوست شده‌ام اما از حدود 2 روز پیش بود که تصمیم به این کار گرفتم تا با صحنه سازی بتوانم آن دختر را به خود علاقه مند کنم.»


سعید ادامه داد: «درباره این موضوع با حسن و کامران صحبت کردم و پس از اصرارهای من، آنها قبول کردند تا این کار را به خاطر من انجام دهند. قرار شد کامران اسید را بپاشد و من جلوی اسیدپاشی او را بگیرم و پس از آن کامران و حسین فرار کنند و من در محل بمانم. با یکدیگر قرار گذاشتیم که کامران و حسین ابتدا برای این دخترخانم ایجاد مزاحمت کرده و من به بهانه ایجاد مزاحمت، آنها را از محل رد کنم و آنها موقتا از محل دور شده اما مجددا برگشته و اینبار اقدام به اسیدپاشی کنند و در این زمان من مانع از پاشیده شدن اسید بر روی صورت و بدن این دختر خانم بشوم تا بتوانم با این ظاهرسازی دل او را بدست آورم.»


با شناسایی کامران.خ 19 ساله به عنوان عامل اصلی اسیدپاشی، کارآگاهان اداره شانزدهم موفق به شناسایی مخفیگاه او در منزل یکی از بستگانش در میدان خراسان  انتهای خیابان 17 شهریور شدند و در ساعت 6و پانزده دقیقه چهارم آذرماه او را دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منتقل کردند. کامران نیز در همان تحقیقات اولیه اظهارات حسین و سعید را در خصوص انگیزه واقعی اسیدپاشی و نقش خود در پاشیدن اسید را تأیید کرد.


با  توجه به اعترافات صریح هر سه متهم پرونده، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.


سرهنگ محمدیان، رییس پلیس آگاهی در پایان این خبر با اشاره به برخی خبرها و شایعات مطرح شده در خصوص وقوع اسیدپاشی در مناطق مختلف شهر تهران گفت: «خوشبختانه در طول 5 ماهه گذشته هیچگونه وقوع اسیدپاشی در سطح شهر تهران بزرگ وجود نداشته است و هرگونه اخبار منتشره در این خصوص صرفا یک بازی روانی برای ایجاد نگرانی در میان شهروندان عزیز تهرانی بوده است و تأکید می کنم که هیچ پرونده اسیدپاشی که منجر به شناسایی متهمین و دستگیری آنها نشده باشد، در سطح شهر تهران بزرگ و به صورت تخصصی در پلیس آگاهی تهران بزرگ به عنوان پلیس تخصصی رسیدگی کننده به این جرم وجود ندارد.»


کد خبر: 152008

وب گردی

وب گردی