ایسکانیوز:خوشنویسی از جمله هنرهایی ست که می تواند با لطافت و آرامشی که دارد به شهر زیبایی ببخشد در حالی که تا کنون از آن غفلت شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، جلیل رسولی خوشنویس برجسته در مراسم روز زیباسازی که در برج میلاد برگزار شد، بر ضرورت به کارگیری هنر خوشنویسی در زیباسازی شهر تاکید کرد و گفت:  از اثر خوشنویسی برای زیباسازی شهر کم استفاده شده حال آنکه این هنر نرمش ها و موسیقی در خود دارد که قابل دیدن و شنیدن است. می توان از خوش آهنگی خوشنویسی در قالب تندیس بهره گرفت.

رسولی با اشاره به اینکه در خارج ار کشور برای هنر خوشنویسی ایران بسیار ارزش قایل اند، اظهار داشت: هنر خوشنویسی زبان مادری و زبان ملی ماست و هنرمندان بسیار شاخصی در این عرصه وجود دارند که می توان برای زیباسازی شهر از آنها نیز بهره گرفت و با لطافت خط ، از خشونت و ناهماهنگی شهر کاست.

وی ضمن تقدیر از متولیان امر زیباسازی شهر افزود: سالی است که اتفاقات جدیدی برای زیبایی شهر افتاده و غم شهر را کم کرده است و این به شهروندان نیز منتقل می شود.

در این مراسم سید جواد شوشتری مدیرعامل سابق سازمان زیباسازی شهر تهران، صلاحی معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران، عباس جدیدی عضو شورای اسلامی شهر تهران و هنرمندانی همانند رضاکیانیان، ناصر تکمیل همایون، عبدالجبار کاکایی، ابراهیم حقیقی، اسکندر مختاری، جلیل رسولی، عبدالجبار کاکایی، ... وحمید شانس نیز حضور داشتند.

 
کد خبر: 240326

وب گردی

وب گردی