برگزاری تورهای مهارتی و بازدید علمی دانشجویان در فضای مجازی

مدیرکل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرآیندهای بازدیدهای علمی و تورهای آموزش مهارتی درحال ساماندهی است و در نظر داریم همه بازدیدهای علمی را در بستر فضای مجازی با نرم‌افزارهای تخصصی پیاده‌سازی کنیم.

محمدمهدی جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نوع فعالیت‌های توانمندسازی دانشجویان در باشگاه پژوهشگران جوان واحدهای دانشگاهی اظهار کرد: برنامه‌هایی که برای دوران کرونایی طراحی شده حالت ترویجی و مهارت‌آموزی دارند و سعی شده بیش از اینکه به موضوع مرز علم ورود شود، دفاتر باشگاه پژوهشگران را به‌سوی موضوعات کاربردی هدایت کنیم. دفاتر باشگاه پژوهشگران در واحدهای دانشگاهی موضوعات برنامه‌های ترویجی را باید ستاد باشگاه در میان بگذارند.

وی افزود: برنامه‌هایی در حوزه کسب‌کارهای نوین، کاربردهای هوش مصنوعی، اصول نانوفناوری و ... در روزهای گذشته و در واحدهای دانشگاهی مختلف برگزار شده است. کارگاه‌هایی نیز در حوزه مبانی «تفاهم‌نامه نویسی» در رشته حقوق و موضوعات استرس و رشد انگیزه در رشته‌های علوم انسانی دنبال شده است.

مدیرکل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: وبینارهایی نیز در راستای توانمندسازی در راستای مسابقات ملی دانشگاه آزاد پیش‌بینی و برگزار شده است. به‌طور مثال هفته گذشته وبیناری برای شرکت‌کنندگان مسابقات ملی بتن برگزار شد و مباحث روز اعم از پیشگیری، توانبخشی و الزامات در بیماری کوید 19 نیز از داغ‌ترین موضوعات برنامه‌های توانمندسازی است.

جوکار با اشاره به گسترش فعالیت‌هایی با ماهیت خیریه و وقف آموزشی، عنوان کرد: بعضی از استادان و فرهیختگان ایرانی خارج از کشور آمادگی خود را نسبت به ارائه موضوعات و روش‌های روز دنیا در رشته‌های مختلف اعلام کرده‌اند که بستر لازم برای حضور مجازی این عزیزان در جلسات تخصصی فراهم خواهد شد. بهره‌مندی استادان و دانشجویان داخل کشور از آخرین تحولات رشته‌های تخصصی می‌توانند به برنامه‌های توانمندسازی نیز جذابیت ببخشد.

وی ادامه داد: فرآیندهای بازدیدهای علمی و تورهای آموزش مهارتی نیز درحال ساماندهی است و در نظر داریم همه بازدیدهای علمی را در بستر فضای مجازی با نرم‌افزارهای تخصصی پیاده‌سازی کنیم. تاکنون دو بازدید علمی به‌صورت آزمایشی با موفقیت مدیریت شده است.

مدیرکل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: درنظر داریم نشست‌های تخصصی و دانشی(مرز علم) را نیز در قالب وبینارهای هفته‌ای راه‌اندازی کنیم ولی با چالش ایجاد ارتباط با مخاطبان تخصصی از جمله استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی روبرو هستیم. با طراحی سازوکاری برای ایجاد شبکه‌های تخصصی، نشست‌های مرز دانشی نیز راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =