ضرورت شکل‌گیری شبکه نخبگانی در دانشگاه آزاد اسلامی / آیین‌نامه اجرایی المپیاد پزشکی آبان‌ماه ابلاغ می‌شود

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی المپیاد پزشکی در آبان ماه خبر داد.

حامد حسن پور؛ رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تسهیلات ارائه شده به برگزیدگان المپیاد پزشکی اظهار کرد: در آیین تجلیل از نشان آوران پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور برای اولین بار در طول تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی جوایز نقدی این برگزیدگان در همان مجلس به حساب آنها واریز شد و این مبلغ برای برخی تا ۱۵۰ درصد شهریه ترمشان بوده و امسال این حمایت‌ها بی‌سابقه بوده است.   

بیشتر بخوانید:

طرح «مهارت‌یار» یا دستیار مهارتی در دانشگاه آزاد اجرا می‌شود

وی با اشاره به توزیع ۱۷۴ میلیون تومان بین ۱۲ نشان آور پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور، خاطرنشان کرد: برای دانشجویانی که علاوه بر نشان‌آوری دیپلم افتخار هم کسب کردند، هم به مدال آنها و هم به دیپلم آنها توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جایزه تعلق گرفت.

حسن‌پور این دوره المپیاد را در کسب تعداد نشان به ویژه مدال طلا در دانشگاه آزاد بی‌سابقه دانست و افزود: معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حمایت از این دانشجویان برنامه های متنوعی را درنظر گرفته که به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

برگزیدگان المپیاد به عنوان منتور دوره‌های بعدی معرفی می‌شوند/امکان جذب در کسوت هیئت علمی وابسته و پیوسته 

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور به عنوان منتور یا مربی دوره های بعدی معرفی می‌شوند، ادامه داد: نشان آوران ما در کسوت یک استاد به شرکت کنندگان دوره های بعدی آموزش خواهند داد.   

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص معافیت‌های شهریه ای نشان آوران المپیاد هم گفت: برای هر کدام از این دانشجویان که معافیت شهریه آنها زیر ۱۰۰ درصد باشد ما در باشگاه آن را پر خواهیم کرد. به طور مثال معافیت شهریه این ترم ۴۰ میلیومن تومان است که این مقدار از عددی که به آنها جایزه داده شده کم خواهد شد و مابقی در قالب معافیت شهریه به آنها تعلق می‌گیرد.   

وی در ادامه تشریح برنامه‌های باشگاه برای برگزیدگان المپیاد، تصریح کرد: این نشان آوران عضو باشگاه نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی که باشگاهی جدید التأسیس است، می‌شوند ضمن اینکه جذب نخبگان در کسوت هیئت علمی وابسته و پیوسته سوای معافیت های شهریه ای در این باشگاه صورت می‌گیرد که البته برگزیدگان باید سایر شرایط جذب هیئت علمی را داشته باشند.   

پذیرش بدون کنکور برگزیدگان المپیادها در رشته دوم 

حسن‌پور ادامه داد: دانشجویانی که تمایل داشته باشند در کنار رشته فعلی خود رشته دومی در دانشگاه بخوانند این امکان هم برای آنها فراهم شده است تا بدون کنکور پذیرش شوند. این تسهیلاتی که اشاره شد به صورت صد درصدی اجرا می‌شود اما برنامه‌های بسیاری هم داریم که تا زمانی که قطعی نشده‌اند، نمی‌توانیم اعلام کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نظام سیاست همیشه باید به گونه ای باشد که با نظام دانایی کنار یکدیگر بنشینند، اضافه کرد: اگر این مهم عملی شود اتفاقات ویژه ای رخ می دهد. این تحولات و بهره گیری از نخبگان در عرصه سیاست گذاری دانشگاه آزاد اسلامی امروز آغاز شده است.   

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از اینکه شبکه نخبگانی هیچ گاه شکل نگرفته است، تصریح کرد: زمانی که ما از حل مسئله توسط نخبگان صحبت می کنیم باید کار را به اجتماع نخبگانی بسپاریم در واقع اگر توانمندی فردی ۱۲ برگزیده ما در المپیاد به توانایی گروهی تبدیل شود و شبکه ای شکل بگیرد، می توان از حل مسئله اطمینان حاصل کرد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی که شعار دانشگاه حل مسئله را می‌دهد، اگر بتواند شبکه نخبگانی خود را شکل دهد و مسائل خود را به این شبکه بسپارد و اجازه حل مسئله به آنها بدهد در این صورت است که می‌توانیم ادعا کنیم نخبگان را به کار گرفته ایم.   

حسن‌پور با بیان اینکه آیین نامه اجرایی المپیاد پزشکی در آبان ماه به امضای دکتر طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خواهد رسید و ابلاغ می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از اقدامات آن انجام شده است و برگزیدگان المپیاد در تدوین این آیین نامه هم مشارکت دارند و اعمال نظر می‌کنند.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1202600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =