مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم زمین خواری راه اندازی می شود

رییس کل دادگستری استان تهران از تشکیل مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم زمین خواری در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  محمدجواد حشمتی، رئیس کل دادگستری استان تهران در سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران از تشکیل مجتمع قضائی ویژه رسیدگی به جرایم زمین خواری در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس کل دادگستری تهران افزود: تغییر کاربری و تصرفات غیر قانونی در اراضی ملی، طبیعی و دولتی، جز مشکلات و معضلات همیشگی ما بوده و همواره موضوعات و پرونده‌های قضائی مهمی در این رابطه تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و اشخاصی که مسئولیت‌های کلیدی بر عهده دارند، باید حفظ و نگهداری این منابع اولویت آنان باشد؛ چرا که میراثی گرانبهاست و باید به عنوان سرمایه ملی برای نسل‌های آتی باقی بماند و تمامی دستگاه‌های دولتی با وجود مسائل و مشکلات موجود به هر طریق باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان تهران با اشاره به قوانین موجود تاکید کرد: در حال حاضر مقررات شفاف و صریحی در بحث حفظ و نگهداری اراضی ملی توسط دستگاه حاکمیتی وجود دارد و در قانون نیز در برخی از موارد نظر دستگاه‌های حاکمیتی مانند جهاد و کشاورزی به عنوان نظر کارشناس رسمی تعریف شده و دستگاه قضائی نیز موظف است آن را قبول کند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =