انتقاد باکو از نقض بی‌طرفی فرانسه در قره‌باغ

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که بر خلاف روسیه، دولت فرانسه اصول بی‌طرفی را در ماجرای قره‌باغ کوهستانی رعایت نکرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان شنبه‌شب فرانسه را به عدم رعایت اصل بی‌طرفی در نبرد قره‌باغ متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در یک نشست مطبوعاتی گفت که فرانسه در ماجرای قره‌باغ رفتار بی‌طرفانه ای از خود ارائه نمی‌دهد. وی در این باره گفت، فرانسه اصول بی طرفی را نقض کرد در حالی که ما از روسیه چنین موردی را مشاهده نکردیم.

آتش‌بس در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» طبق توافق صورت گرفته میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو، وارد فاز اجرایی شده است. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، خبر اجرایی شدن آتش بس در این منطقه در حالی امروز شنبه منتشر شد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان سیزده روز با یکدیگر درگیری نظامی داشتند.

در این خصوص وزارت دفاع ارمنستان مدعی شده که آذربایجان حملاتی را علیه شهر «کاپان»، در جنوب غربی ارمنستان ترتیب داده است.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز ساعاتی پیش اعلام کرد که تنش‌ها نیمه‌شب گذشته (جمعه) در قره باغ همچنان ادامه داشته است. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با اعلام این خبر مدعی شد که خسارات سنگینی به ارمنستان وارد آورده‌اند.

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه بعد از نشست سه‌جانبه روز جمعه در مسکو که ۱۰ ساعت به طول انجامید، با قرائت بیانیه مشترک این نشست گفت بر اساس توافق طرفین، آتش‌بس در قره‌باغ از ۱۲ ظهر امروز (شنبه) دهم اکتبر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ص

کد خبر: 1076275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =