قالیباف: حق نداریم استان‌های محروم را به دلیل دور بودن فراموش کنیم

رئیس مجلس گفت: حق نداریم استان‌های محروم را به دلیل دور بودن و به چشم نیامدن فراموش کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی از استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از مهمان‌نوازی گرم مردم در سراسر استان تشکر می‌کنم.

وی افزود: ظرفیت‌های نهاد مجلس را برای کمک به نمایندگان در راستای حل مشکلات پای کار آورده‌ایم تا نمایندگان فقط از توان شخصی خود استفاده نکنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: نظارت را بر قانوگذاری دارای اولویت می‌دانیم. مشکل اصلی ما ضعف‌های نظارتی است. در قانون‌گذاری بیشتر با تورم قوانین و غیر اجرایی بودن قوانین یا معطل گذاشتن قوانین روبرو هستیم و با نظارت به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.

قالیباف بیان کرد: امام علی به مالک اشتر می‌فرمایند: برای دورترین مسلمانان، همانند نزدیک ترین آنان، سهمی مساوی وجود دارد و تو مسئول رعایت آن می‌باشی. 

وی همچنین تصریح کرد: حق نداریم استان‌های محروم را به دلیل دور بودن و به چشم نیامدن فراموش کنیم. سیستان و بلوچستان، سرزمین گنج‌های پنهان است ولی مردم به ضروریات زندگی مثل آب و بهداشت و آموزش عمومی دسترسی ندارند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: شاخص‌های پیشرفت در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌های کشور اصلا قابل قبول نیست. 

قالیباف اظهار داشت: ساختار غلط بودجه و کسری بودجه ما را با مشکلات اقتصادی روبرو کرده است.  اصلاح ریشه‌ای مشکلات اقتصادی در اصلاح بودجه است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1076953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Kasim SG ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      0 0
      ایران میلیاردها دلار در کره جنوبی دارد و باید توسط سازندگان ایرانی بازگردانده شود و این موضوع نیاز به نابغه دارد تا میلیاردها دلار بازگرداند . این ساده و ممکن است, اما کارکنان عادی نیست, اما نوابغ.