دولت‌های اسلامی باید در برابر فرانسه موضع‌گیری صریح داشته باشند

حکومت‌های اسلامی نیز مانند ملت‌های اسلامی باید در مقابل کشورهای غربی مانند فرانسه موضع‌گیری صریح انجام دهند تا دیگر شاهد اهانت به پیامبر(ص) باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سناریویی که اخیراً با اقدام مجله شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای علیه پیامبر  اسلام (ص) و حمایت امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه وارد مرحله جدیدی شده است، بیانگر اسلام ستیزی و اسلام هراسی توسط کشورهای غربی است. 

محمود هاشمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به تکرار توهین به ساحت پیامبر اسلام عنوان کرد: حمایت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از نشریه هکاک به پیامبر (ص) نتیجه بی‌توجهی دولت‌های اسلامی به تکرار این توهین‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه حکومت‌های اسلامی نیز مانند ملت‌های اسلامی باید در مقابل کشورهای غربی موضع‌گیری صریح داشته باشند، گفت: ملت‌های مسلمان هر بار در مقابل اهانت غربی‌ها به اسلام تجمع اعتراضی برگزار کردند اما تکرار این اهانت‌ها نشان داد که مسئولان کشورهای اسلامی و منطقه نیز باید عکس العمل مناسب داشته باشند تا دیگر شاهد روند اسلام ستیزی از سوی رسانه‌های غربی نباشیم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نخبگان دانشگاهی از نخبگان سیاسی و مسئولان کشور انتظار موضع‌گیری درخور نام جمهوری اسلامی در مقابل هتک حرمت به اسلام دارند، گفت: رهبر انقلاب در موضوع بی احترامی به اسلام توسط غربی‌ها دغدغه‌مند هستند؛ در نتیجه تمام مسئولان کشور نیز نباید نسبت به این موضوع بی اهمیت باشند.

وی آمریکا را مسئول تشکیل گروهک تروریستی داعش منطقه دانست و گفت: آمریکا و غرب همواره به دنبال جایگزینی اسلام آمریکایی به جای اسلام ناب محمدی در جهان بوده‌اند تا چهره‌ای خشنی از اسلام و مسلمانان به جهان معرفی کنند. 

به گفته هاشمی؛ آمریکا و غرب تلاش دارند تا مردم جهان را نسبت به اسلام بدبین کنند در این راستا نیز برخی اقدام مشکوک و خشن در غرب رخ می‌دهد که به مسلمانان نسبت داده می‌شود.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رفتارهای خشنی که غرب به اسلام نسبت می‌دهد از نظر عقلانی و اخلاقی با اسلام واقعی و آموزه‌های آن فاصله دارد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اسلام مد نظر آمریکا و غرب جعلی بوده و مسلمانان واقعی هرگز مرتکب اعمال خشونت آمیز نخواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =