واکنش اردوغان به پیشروی ارتش باکو: به پیروزی نزدیک‌تر شدیم

رئیس جمهور ترکیه نسبت به پیشروی ارتش جمهوری آذربایجان در شمال ناحیه مورد مناقشه قره‌باغ ابراز خرسندی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه از پیشروی ارتش جمهوری آذربایجان در شمال قره‌باغ استقبال کرد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، اردوغان ضمن سخنرانی در یک نشست حزبی گفت: «در حال نزدیک‌ شدن به پیروزی هستیم».

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت از خبرهایی که در تماس تلفنی با «الهام علی‌اف» همتای خود در جمهوری آذربایجان شنیده است بسیار خرسند شده است.

 الهام علی‌اف امروز در توییتر خود خبر داد که ارتش این کشور توانسته ۱۶ روستای دیگر را در منطقه قره‌باغ کوهستانی «آزاد» کند.

به گفته علی‌اف، ۱۶ روستا در «فضولی، جبرائیل، زنگیلان، گبادلی، خوجالی» منطقه شمالی قره‌باغ کوهستانی از سیطره نیروهای ارمنستانی بیرون آمد و تحت کنترل جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

اطلاع‌رسانی تازه رئیس‌جمهور آذربایجان درباره تحولالت میدانی درگیری‌ها در شرایطی انجام شده که تحرکات بین‌المللی برای متوقف کردن درگیری‌ها بین باکو و ایروان بر سر قره‌باغ کوهستانی همچنان بی نتیجه بوده است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه است که در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد یک درگیری نظامی شده‌اند.

طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس بشردوستانه توافق کردند که دو بار با میانجی‌گری مسکو بود و بار سوم با میانجی‌گری واشنگتن حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شده است.

جمهوری آذربایجان اعلام کرده که این کشور بنا بر قطعنامه‌های سازمان ملل درصدد بازگرداندن اراضی اشغالی خود در قره‌باغ کوهستانی است اما ارمنستان ضمن مخالفت با این اقدام به تحرکات بین‌المللی برای به رسمیت شناختن حق استقلال «جمهوری خودخوانده قره‌باغ» شدت داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =