۳ نشریه و ۴ کانون دانشجویی در واحد خوی فعالیت دارند/ برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع «اقتصاد پساکرونا»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی گفت: در تلاش هستیم که فعالیت نشریات و کانون‌ها را در فضای مجازی فعال کنیم تا از این طریق نشریات را به سمت تولید محتوای الکترونیک هدایت کنیم.

علی رضاپورمقدم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: عمده برنامه فرهنگی این واحد دانشگاهی تا پایان سال سرپا نگه‌داشتن نشریات و کانون‌های فرهنگی فعال است. همچنین اگر بتوانیم وضعیت دانشجویان را در این حوزه بالفعل کنیم خیلی هنر کردیم.

وی تصریح کرد: اولا باید به دانشجو جایگاه لازم را داد و هم اینکه بتوانیم کارهای فرهنگی را با بدنه فعال دانشجویی پیش ببریم، بنابراین اگر هسته مرکزی دانشجویان در بخش نشریات و کانون‌ها را به کمک بسیج دانشجو و اساتید فعال کنیم، می‌توانیم کارهای خلاقانه فرهنگی را در قالب جشنواره «از حماسه تا حماسه» به ثبت برسانیم.

رضاپورمقدم افزود: هم اکنون نشریات ره‌پویان، نبض طرفداری و ارتقای سلامت فعال است و نشریه تماشا و راه عدالت به خاطر اینکه فعالان این حوزه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند نیمه فعال است.

وی ادامه داد: در بحث کانون‌ها نیز چهار کانون یاوران نماز، معرفت رضوی، عفاف و حجاب و فضای مجازی فعال است. درصدد هستیم که فعالیت نشریات و کانون‌ها را در فضای مجازی فعال کنیم تا از این طریق نشریات را به سمت تولید محتوای الکترونیک هدایت کنیم. بنابراین بهترین راه این است که دانشجویان را به این سمت و سو سوق داده تا محتوای فرهنگی را در قالب نشریات دانشجویی در فضای مجازی داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته چندین کرسی‌آزاد اندیشی را برگزار کردیم؛ اما امسال با توجه به شرایط موجود هنوز نتوانستیم برگزار کنیم؛ امیدواریم با کمک تشکل‌های بسیج دانشجویی در اتاق جلسات با محوریت مباحث اجتماعی و کرسی اقتصاد پساکرونا را تا پایان سال برگزار کنیم.

رضاپورمقدم گفت: آیین نامه آراستگی و شئون رفتاری باعث هم‌افزایی بین دانشجویان شده است تا جایی که در این واحد دانشگاهی قبل از شروع سال تحصیلی جدید کمیته آراستگی را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: مشکلی که از اول اجرای این طرح تا به امروز با آن مواجه هستیم بحث هماهنگی با حراست واحد دانشگاه است. همچنین در این زمینه دفتر مشاوره روانشاختی امین طبق بخشنامه معاونت فرهنگی دانشجویی را در سیستم بهزیستی به ثبت رساندیم تا از این طریق به دانشجویانی که شئون رفتاری را رعایت نمی‌کنند، مشاوره‌های لازم را ارائه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =