«بوکر» میزبان «اوباما» خواهد بود

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده سخنران‌ مراسم آنلاین جایزه «بوکر» خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از گاردین، «باراک اوباما» قصد دارد در مراسم آنلاین جایزه «بوکر» درباره تجربه خود در مطالعه کتاب‌ سخنرانی کند.

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده یکی از چندین سخنران حاضر در مراسم آنلاین این جایزه ادبی خواهد بود که در نوزدهم نوامبر برگزار خواهد شد.

اوایل امسال، تاریخ برگزاری مراسم جایزه «بوکر» از هفدهم نوامبر به دو روز بعد تغییر داده شد. به نظر می‌رسد هدف از این تغییر، جلوگیری از هم‌زمان شدن اعلام برنده «بوکر» و انتشار «سرزمین موعود»، کتاب خاطرات «باراک اوباما» است.

«اوباما» به همراه برندگان پیشین این جایزه ادبی همچون «کازوئو ایشی‌گورو»، «مارگارت اتوود» و «برناردین اواریستو» در این مراسم شرکت خواهد کرد.

«اوباما» که به عنوان یک کتاب‌خوان شناخته می‌شود، از زمان خروجش از کاخ سفید همواره فهرستی از کتاب‌های پیشنهادی ارائه داده است.

رمان «دختر، زن، دیگر» نوشته «برناردین اواریستو»، «مردم عادی» به قلم «سلی رونی» و «تالار گرگ» اثر «هیلاری منتل» از جمله آثاری هستند که در فهرست برترین کتاب‌های سال گذشته «اوباما» قرار دارند.

«اوباما» در این مراسم درباره تجربیات خود از مطالعه آثار منتخب «بوکر» صحبت خواهد کرد.

«دایان کوک»، «اونی دوشی»، «داگلاس استوارت»، «برندن تیلور»، «تسیتسی دانگارمبگا» و «مازا منجیست» شش نویسنده‌ای هستند که در فهرست نامزدهای نهایی «بوکر» قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =