معلم گران‌قیمت دانش آموز گران‌قیمت تربیت می‌کند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه معلم گران قیمت دانش آموز گزان قیمت تربیت می‌کند، گفت: مشکل بودجه آموزش پرورش تفکرخصوصی سازی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی هفته، با موضوع آموزش وپرورش بر مدار تحول که با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونین و مدیران کل استان‌ها و روسای مناطق ۷۶۰ گانه آموزش وپرورش در بستر شبکه شاد تشکیل شد اظهار داشت: چهره زیبای سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش به معلمان نشان داده نشده است.

وی افزود: بزرگترین مشکل بودجه در آموزش و پرورش سیاست غلطی است که به دنبال خصوصی سازی در آموزش و پرورش است.

رئیس کمیسبون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: متاسفانه بزرگترین افتخار برخی از مسئولین این بوده است که بودجه آموزش وپرورش را کاهش داده‌ایم، اما این حقیقتی است که باید بپذیریم، معلمان گرانقیمت دانش آموزان گرانقیمت تربیت می‌کنند، در تربیت سرمایه‌های انسانی نباید دیدگاه هزینه‌ای غالب باشد.

وی افزود: در حال حاضر نیروی انسانی بزرگترین چالش آموزش و پرورش است، دلیل این مشکل هم نگاه‌های دوگانه است، که هم بدنبال موفقیت تعلیم و تربیت است و هم بدنبال خصوصی سازی سیستم آموزش و پرورش است.

حاجی بابایی گفت: دانشگاه فرهنگیان در طول سالهای اخیر مورد توجه و پشتیبانی مسئولین قرار نگرفت، ما راهی جز تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان نداریم.

وی افزود: منتظر لایحه رتبه بندی معلمان از سوی دولت هستیم، لایحه‌ای که در آن جایگاه معلم بر اساس سند تحول بنیادین تعریف شده باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خاطر نشان ساخت: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، وزارت ارتباطات باید مدارس حاشیه شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک و روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر را هوشمند کند.

وی افزود: اتصال اینترنت به مدارس تکلیف نیست، هوشمند سازی مدارس برنامه است، ارتقای کیفی آموزش و پرورش و ایجاد مجتمع‌های حیات طیبه در شهرها و شمیم ولایت در روستاهاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =