چین گزینه برخورد قانونی با جدایی‌طلبان تایوان را بررسی می‌کند

دولت پکن در تدارک تدابیر سختگیرانه‌تر برای برخورد با حامیان جریان‌های جدایی‌طلب تایوان از جمله برخی مقامات رسمی این منطقه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) به نقل از رویترز، چین از احتمال اتخاذ اقدامات قانونی علیه حامیان اصلی جریان‌های جدایی‌طلب تایوان خبر داد که این می‌تواند شامل «تسای اینگ ون» رئیس این منطقه نیز باشد.

نخستین بار روزنامه گلوبال تایمز چین بود که به این موضوع پرداخت و در گزارشی نوشت: دولت پکن گزینه افزودن حامیان جریان جدایی‌طلب تایوان به لیست سیاه خود را بررسی می‌کند که این شماری از مقامات رسمی این منطقه را هم شامل می‌شود.

اما، سخنگوی دفتر رسیدگی به امور تایوان می‌گوید که اقدامات قانونی فقط تعداد اندک‌ شماری را شامل می‌شود که به تامین مالی جدایی‌طلبان تایوان کمک می‌کنند.

تایوان که از حکومتی خودمختار برخوردار است، جزئی از تمامیت ارضی چین به حساب می‌آید حال آنکه طی سال‌های اخیر، با تحریک دولت واشنگتن، جریان‌های جدایی‌طلب آن، شدت بیشتری به خود گرفته‌اند.

تا قبل از زمامداری دونالد ترامپ، همه دولت‌های قبلی واشنگتن به اصل چین واحد مبنی بر حق حاکمیت پکن بر مناطق تابعه تایوان، هنگ کنگ و تبت پایبند بودند اما او در راستای مهار قدرت‌یابی چین در ایندوپاسیفیک، این اصل را نادیده گرفت.

تنها طی سال میلادی جاری، سه تن از مقامات بلندپایه دولت ترامپ به تایوان سفر کرده‌اند حال آنکه واشنگتن طبق توافق‌های قبلی، حق برقراری رابطه سیاسی مستقل با سران تایوان را ندارد.

کد خبر: 1081914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =