نام‌گذاری ۲ مدرسه ۱۵ کلاسه به نام شهید «محسن فخری‌زاده»

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از نام‌گذاری ۲ واحد آموزشی ۱۵ کلاسه در تهران به نام شهید محسن فخری‌زاده خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مهراله رخشانی‌مهر با محکوم کردن اقدام رذیلانه و خباثت بار دشمنان ایران اسلامی در به شهادت رساندن «محسن فخری‌زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشمند برجسته کشورمان، افزود: به پاس زنده نگاهداشتن راه، نام و یاد این شهید والا مقام، ۲ مدرسه ۱۵ کلاسه در تهران به نام شهید «محسن فخری‌زاده» نام‌گذاری می‌شود.

وی افزود: مدرسه به عنوان محلی فرهنگی و آموزشی می‌تواند در هدایت کودکان و نوجوانان کشورمان نقشی اساسی داشته باشد و با نام‌گذاری مدارس به نام شهدای والا مقام ایران اسلامی، دانش‌آموزان ضمن آشنایی با اقدامات علمی و شیوه رفتاری آنها، رهرو حرکت ارزشمند این بزرگ مردان می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ۲ فضای آموزشی به نام شهید محسن فخری‌زاده در تهران نام‌گذاری می‌شود، خاطرنشان کرد: یک واحد آموزشی ۱۵ کلاسه با زیربنای ۲۷۷۳ مترمربع در شهرک وایین شهریار و یک واحد آموزشی ۱۵ کلاسه با زیربنای ۲۲۵۰ مترمربع در پاکدشت به نام این شهید نام‌گذاری می‌شود.

رخشانی مهر ادامه داد: مدرسه ۱۵ کلاسه شهید محسن فخری‌زاده واقع در شهرک وایین شهریار تا پایان ماه جاری آماده بهره‌برداری خواهد بود و مدرسه ۱۵ کلاسه شهید محسن فخری‌زاده واقع در شهرستان پاکدشت نیز در ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ادامه دهنده راه شهدای کشورمان هستیم، تصریح کرد: متناظر با تهران، در تمامی استان‌های کشور نیز مدارس نوساز و آماده بهره‌برداری به نام شهید محسن فخری‌زاده نام‌گذاری خواهند شد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: آنچه که مسلم است اینکه هرچند دشمن تلاش می‌کند که ایران اسلامی را تضعیف کند، اما به لطف خداوند متعال از خون "شهید فخری‌زاده" هزاران دانشمند و مجاهد چون او رویش پیدا می‌کنند و این قبیل اقدامات، ملت ما را در پیمودن مسیر استقلال و پیشرفت متوقف نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، محسن فخری‌زاده از دانشمندان برجسته صنعت دفاعی و هسته ای کشور، بعد از ظهر جمعه هفتم آذر امسال در شهر آبسرد دماوند هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =