تشویق به کتابخوانی با معرفی کتاب‌های برتر/ فعالیت مجازی باشگاه فیلم و نگارخانه فرهنگسرای اندیشه

فرهنگسرای اندیشه با برنامه‌های متنوعی در فضای مجازی به فعالیتش ادامه می‌دهد. تشویق به کتابخوانی در روزهای قرنطینه و توجه به کودکان بخشی از این فعالیت‌هاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، فرهنگسرای اندیشه و مراکز زیرمجموعه آن ویژه برنامه‌های متنوعی را در این روزها برگزار می‌کنند. البته از آنجا که امکان برگزاری برنامه‌ها به صورت حضوری نیست، این مراکز ویژه برنامه‌های خود را در فضای مجازی و به صورت غیرحضوری برگزار می‌کنند. در این گزارش، بخش‌هایی از فعالیت فرهنگسرای اندیشه در حوزه‌های هنری، دینی، کتاب، آموزش و اندیشه معرفی شده است.

* پرکردن اوقات فراغت کودکان با قصه‌خوانی

فرهنگسرای اندیشه توجه ویژه‌ای به کودکان و خردسالان داشته و تلاش کرده با ویژه برنامه‌هایی آنان را سرگرم کند. «آی قصه قصه قصه» یکی از همین برنامه‌هاست که برای رده سنی خردسال تدارک دیده شده است. در این ویژه برنامه، قصه‌های کودکانه‌ای در قالب پادکست و فتوکلیپ آماده شده و از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود. والدین می‌توانند با دانلود این تولیدات قصه‌های کودکانه‌ای را در اختیار فرزندان‌شان بگذارند.

* «کتاب و اندیشه» فرصتی برای کتابخوانی در روزهای قرنطینه

ویروس کرونا در کنار تمام مصائب و مشکلاتی که به همراه داشت، فرصتی را فراهم کرد تا به واسطه خانه‌نشینی بیشتر از شلوغی‌های روزمره تا حدی فاصله بگیریم. کتابخوانی یکی از سرگرمی‌هایی است که می‌توان در روزهای قرنطینه به واسطه فراغت بیشتر در برنامه روزمره‌مان قرار بدهیم.

فرهنگسرای اندیشه برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان عزیز شهر و ترویج فرهنگ کتابخوانی سه ویژه برنامه را در فضای مجازی خود دنبال می‌کند.

«کتاب و اندیشه» پویشی برای دعوت به کتابخوانی است و اقدام به معرفی تعدادی از کتاب‌های سودمند از نویسنده‌های شاخص کشورمان کرده و آن‌ها را در فضای مجازی نقد و بررسی کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند با پیگیری این کتاب‌ها از طریق صفحه اینستاگرامی فرهنگسرا اوقات فراغت خود را با یار مهربان پر کنند. با توجه به نیاز رده‌های سنی مختلف کودکان، نوجوانان و بزرگسالان کتاب‌های متناسب معرفی شده و بخش‌های جذابی از آن در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این مرکز همچنین کتابخانه‌های معتبر و بزرگ ایران و جهان را معرفی کرده و گزارشی از کتاب‌های ارزشمند موجود در آن و امکاناتش تهیه کرده است.

علاوه بر این، «کانون ترجمان اندیشه» نیز در همین راستا، اقدام به معرفی رمان‌های خارجی ترجمه شده به زبان فارسی کرده است. این تولیدات محتوایی نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است.

کتاب‌های «بوی مار»، «ناتمامی» توسط شهرام ریاحی‌فر بررسی و معرفی شده و «سرکار علیه» نیز در بخش تازه‌های کتاب فرهنگسرای اندیشه معرفی شده است.

* «رادیو اندیشه» راه‌اندازی شد

فرهنگسرای اندیشه با توجه به رسالت خود و موضوع اندیشه‌ورزی سراغ جمعی از سخنرانان برتر کشور رفته و «رادیو اندیشه» را با موضوعات مذهبی و معنوی راه‌اندازی کرده است. در رادیو اندیشه سخنران برجسته از جمله حجت‌الاسلام عالی، حجت‌الاسلام پناهیان، مجتهد تهرانی، انصاریان و... به بررسی موضوعات مختلف می‌پردازند.

* باشگاه فیلم اندیشه در فضای مجازی، فیلم‌ها را نقد و بررسی می‌کند

باشگاه فیلم اندیشه به معرفی و نقد فیلم‌های روز سینمای جهان در فضای مجازی می‌پردازد. حسین آشتیانی، کارشناس و منتقد به بررسی و نقد فیلم‌های برتر می‌پردازد. این برنامه به صورت هفتگی از طریق فضای مجازی فرهنگسرای اندیشه منتشر می‌شود.

در جدیدترین قسمت از ویژه برنامه‌های نقد و بررسی فیلم در باشگاه فیلم اندیشه، فیلم سینمایی «ناپدیدشده» به کارگردانی پیتر فاسینلی و فیلم سینمایی «نامتعادل» به کارگردانی دریک بورته معرفی و بررسی می‌شود.
کلاس‌های آموزشی هنری تعطیل نیست!

درست است که به واسطه محدودیت‌های اعمال شده امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی هنری به صورت حضوری نیست، اما این کلاس‌ها به هیچ وجه تعطیل نشده است. این مرکز تلاش کرده با دعوت از اساتید برجسته، کلاس‌های آموزشی خود را در قالبی متفاوت و در فضای مجازی پیش ببرد. کلاس‌های آموزشی تکنیکی آبرنگ و شیشه‌گری از جمله برنامه‌هایی است که در این مرکز دنبال می‌شود.

نگارخانه اندیشه اگر چه به دلیل محدودیت‌های کرونایی تعطیل است، اما فعالیت خود را در فضای مجازی ادامه می‌دهد. این نگارخانه به نمایش آثار هنرمندان عرصه تسجمی می‌پردازد.

هم‌چنین نمایشگاه مستطاب آمریکا ویژه برنامه دیگر فرهنگسرای اندیشه است که با همکاری خانه فرهنگ نیایش در فضای مجازی برگزار می‌شود. این نمایشگاه با محوریت به تصویر کشیدن تلاش‌های جبهه مقاومت در برابر استکبار راه‌اندازی شده و فلش‌کارت‌هایی با همین موضوع را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارد.

* تجدید میثاق با خانواده شهدا در «پنجشنبه‌های شهدایی»

پاسداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس از موضوعات مهمی است که هرگز نباید مغفول بماند. تفقد و دلجویی از خانواده مکرم و معزز شهدا یکی از اقداماتی است که می‌تواند یاد و خاطره شهدا را برای مردم زنده نگه دارد و سبک زندگی آنان را ترویج کند.

فرهنگسرای اندیشه در ویژه برنامه «پنجشنبه‌های شهدایی» تلاش کرده تا شهدای منطقه ۷ را معرفی کرده و شهروندان محله را با فضائل اخلاقی و معنوی این شهدا آشنا کند. این ویژه برنامه پنجشنبه هر هفته برگزار شده و در فضای مجازی بارگذاری می‌شود.

همچنین خانه فرهنگ نیایش نیز در برنامه دیگری با نام «نوای بهشتیان» که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است، شهدای منطقه ۷ را همراه با تصویر و خلاصه‌ای از زندگی‌نامه‌شان در فضای مجازی معرفی می‌کند.

براساس این گزارش، خانه قرآن فرهنگسرای اندیشه نیز فعالیت‌های مذهبی و دینی خود را با محوریت موضوعات روز دنبال می‌کند. از جمله فعالیت‌های این مرکز می‌توان به راه‌اندازی پویش «ما عاشق محمدیم» در فضای مجازی با محوریت ترویج فضائل اخلاقی پیامبر مکرم اسلام (ص) و ویژه برنامه «قصه‌های کودکان» با موضوع آشنایی کودکان و نوجوانان با داستان زندگی پیامبران در قالب کلیپ‌های تصویری کوتاه اشاره کرد.

از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای اندیشه که جنبه آموزشی دارد می‌توان به توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، انیمیشن‌های آموزنده با موضوعاتی نظیر احترام به حقوق همسایگان، احترام به سالمندان، کمک به معلولین و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =