بحث کلوپ و اسطوره یونایتد بالا گرفت/ نخستین پیروزی وین رونی به عنوان مربی/ ورود امباپه به باشگاه ١٠٠ تایی‌ها

با بسته خبری فوتبال خارجی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

شکست باورنکردنی بارسا

بارسلونا پس از سه برد متوالی برابر دیناموکیف، اوساسونا و فرانس واروش به مصاف کادیز رفت و در نهایت 2-1 شکست خورد. بارسا در شرایطی به میدان آمده بود که می دانست رئال و اتلتیکو هر دو بازی های شان را پیروز شده اند و به نوعی محکوم به پیروزی بود اما ابتدا یک گل دریافت کرد. در نیمه دوم کار به تساوی کشیده شد ولی روی اشتباه و ناهماهنگی مدافعان، برای دومین بار دروازه اش باز شد. به این ترتیب بارسا حالا از 10 بازی 14 امتیاز دارد و با اتلتیکوی صدرنشین، دارای فاصله ای 12 امتیازی است. طبق گزارش میسترچیپ، کارشناس مشهور اسپانیایی، هرگز در تاریخ لالیگا یک تیم پس از 10 هفته و با فاصله 12 امتیازی با صدرنشین نتوانسته قهرمان لالیگا شود. بارسلونا به طور موقت در رده هفتم جای دارد. این چهارمین شکست فصل آبی اناری ها بود.

بحث کلوپ و اسطوره یونایتد بالا گرفت

یورگن کلوپ سرمربی 53 ساله لیورپول اخیرا به لغو قانون پنج تعویض در لیگ برتر اعتراض کرده و معتقد است با وجود این قانون شرایط به نفع همه تیم ها خواهد شد. اما گری نویل معتقد است این قانون فقط به سود خود یورگن کلوپ و تیمش است و سرمربی لیورپول تلاش می کند اوضاع را به سود خودش تغییر دهد.
یورگن کلوپ گفت: "گری نویل اخیر صحبتی کرده، اما فقط در مورد لیورپول نبوده است. البته من مثل گری نویل نیستم و در مورد همه بازیکنان صحبت می کنم، نه فقط بازیکنان لیورپول."
اما گری نویل امروز در پاسخ گفت: "بزرگ ترین مشکل در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی برای یورگن کلوپ، مصدومیت یک یا دو بازیکن اصلی و مهم لیورپول خواهد بود. بنابراین او تلاش می کند شرایط را به نفع خودش رقم بزند و این موضوع عجیبی نیست. سر الکس فرگوسن این کار را 15 یا 16 سال انجام داد."

سولسشر: نیمه دوم خودمان را نشان دادیم

تیم فوتبال منچستریونایتد در شرایطی که در نیمه اول با یک گل از وستهام عقب افتاده بود، در نیمه دوم نمایش درخشانی ارائه داده و موفق شد سه بار دروازه حریف را باز کند. اوله گونار سولسشر در پایان بازی مدعی شد وستهام تیمی فشرده و هجومی است و به همین دلیل او از پیروزی امشب تیمش بسیار خوشحال است.
 اوله گونار سولسشر گفت: "فوتبال اینگونه است و فراز و نشیب های فراوانی در زمین رخ می دهد. در نیمه اول ما ریتم آرامی داشتیم و بیش از حد توپ را از دست می دادیم، همچنین حملات وستهام نیز خظرناک به نظر می رسید. اما در نیمه دوم و خصوصا با گل پل پوگبا شرایط و روحیه ما تغییر کرد و البته به نظرم گل پوگبا بسیار زیبا و شگفت انگیز بود که این نشاندهنده توانایی های فردی و کیفت اوست.
متاسفانه در برخی مقاطع از فصل تعداد بازیکنان مصدوم یونایتد خیلی زیاد می شود. ما می توانیم در بازی هایی مانند مسابقه امروز بهتر عمل کنیم، بازی فراز و نشیب زیادی داشت، اما بازیکنان یونایتد شخصبت خود را نشان داده و تا لحظه آخر به کسب پیروزی باور داشتند که این موضوع بسیار مهمی است. در نیمه دوم کیفیت مان را ثابت کرده و توانایی های خود را با زدن سه گل نشان دادیم."

آندره پیرلو: DNA یوونتوس یعنی فداکاری

یوونتوس که در دیداری تماشایی و با گل دقایق پایانی لئوناردو بونوچی در نهایت 1-2 در دربی، تورینو را مغلوب کرده و به اوضاع خود در جدول سر و سامان بخشید. آندره پیرلو در پایان این دیدار اعتراف کرد با توجه به سبک دفاعی حریف، حمله کردن روی دروازه تورینو دشوار بوده است.
 آندره پیرلو گفت: "تجربه چنین دیدارهایی به عنوان یک بازیکن طاقت فرسا، اما در جایگاه یک سرمربی بسیار متفاوت است، اما به هر حال احساس پیروزی برایم یکسان بود. وقتی در چالش های پیش رو مغلوب می شوید، کنترل بازی دشوار می شود. ما بیش از حد ساکن و ایستا بودیم و هنگام ارسال با تعداد نفرات کافی در محوطه جریمه تورینو حضور پیدا نمی کردیم. البته بازی کردن در برابر دفاع پنج نفره نیز کار دشواری است. ما بعد از نیمه اول به یاد آوردیم که در DNA یوونتوس باید با قلب تان بازی کرده و در میدان فداکاری کنید. وقتی موفق شدیم تورینو را به نیمه زمین خودش هدایت کنیم، دستیابی به موفقیت و پیروزی آسان تر شد. همه بازیکنان همیشه نمی توانند با 100 درصد توان در میدان ظاهر شوند، اما بازیکنان باید با اراده و عزم راسخ، پویایی و روحیه هجومی روانه زمین شوند و این همان چیزی است که ما را برنده بازی می کند. وقتی نمی توانید سبک خود را در میدان پیاده کنید، باید راه های دیگری پیدا کنید. ما باید توپ را سریعتر حرکت دهیم ، زیرا در غیر این صورت به بازیکنان حریف فرصت بیشتری می دهیم تا به پست خود بازگردند."

کونته: لوکاکو در فوتبال آمریکایی هم موفق می‌شود

تیم فوتبال اینترکه در خانه خود به مصاف بولونیا رفت، موفق شد با دو گل اشرف حکیمی و یک گل از روملو لوکاکو حریفش را 3-1 شکست دهد تا بعد از ده بازی با اختلاف دو امتیاز نسبت به میلان صدرنشین در رتبه دوم جدول سری آ قرار بگیرد. البته میلان یک بازی کمتر از اینتر دارد.
آنتونیو کونته سرمربی اینتر در پایان بازی به ستایش از مهاجم بلژیکی اش روملو لوکاکو که در این بازی گلزنی کرد پرداخت و گفت او می‌تواند از این هم بهتر کار کند و به یکی از بهترین مهاجمین دنیا تبدیل شود.
کونته در پایان بازی تیمش گفت: " من معتقدم لوکاکو می‌تواند از این هم بهتر شود. وقتی روملو به اینتر آمد من او را به عنوان یک الماس تراش‌نخورده توصیف کردم و از همان موقع معتقد بودم که او با تلاش بیشتر به یکی از بهترین مهاجمین دنیا تبدیل می‌شود. روملو در مسیر درست حرکت می‌کند. او همه خصوصیات فیزیکی یک سانتر فوروارد را دارد اما در عین حال از سرعت و قدرت کوارتربک‌های فوتبال آمریکایی هم برخوردار است".

نخستین پیروزی وین رونی به عنوان مربی

هفته شانزدهم رقابت های لیگ دسته اول انگلیس یا چمپیونشیپ، با پیروزی دربی کانتی به پایان رسید تا وین رونی در دومین تجربه خود به عنوان سرمربی این تیم، نخستین برد در قامت یک سرمربی را تجربه کند. این دیدار که در ورزشگاه دن در شهر میلوال برگزار شد، با تک گل جیسون نایت مهاجم 19 ساله و ایرلندی به سود دربی کانتی به پایان رسید تا آنها پس از ناکامی در 11 دیدار، بالاخره طعم پیروزی را بچشند. در این دیدار جنجالی که هواداران میلوال پس از نزدیک به 10 ماه به استادیوم خانگی خودشان برگشته بودند، زمانی که بازیکنان دو تیم در حال انجام حرکات مبارزه با نژادپرستی بودند، بازیکنان را هو کردند. در ماه های اخیر بسیاری از بازیکنان در سراسر جهان برای حمایت از سیاه پوستان و مبارزه با نژادپرستی، پیش از آغاز مسابقه یا هنگام گلزنی زانو زده و اینگونه اعتراض خود را به تبعیض های نژادی در سراسر دنیا نشان می دهند. رفتاری که به نظر مورد پسند هواداران تیم ملیوال نیست و آنها امروز بازیکنان تیم خود را هنگام زانو زدن هو کردند.
پس از اینکه هواداران میلوال این واکنش را نسبت به حرکت ضد نژادپرستی بازیکنان انجام دادند، وین رونی سرمربی دربی کانتی عصبانی شده و رو به هواداران رقیب کرد و با گفتن جمله «شرم کنید» حرکات طرفداران میلوال را مورد نکوهش قرار داد. وین رونی سرمربی موقت قوچ ها در پایان بازی گفت: از شنیدن صدای هواداران میلوال در هنگام زانو زدن بازیکنان قبل از شروع بازی، عصبانی شدم. این حرکت بسیار شرم آور است.

ورود امباپه به باشگاه ١٠٠ تایی‌ها

در دیدار دو تیم پاری سن ژرمن و مون پلیه که با پیروزی 3-1 پاریسی‌ها به پایان رسید گل دقیقه 90+1 کیلیان امباپه برای او گل مهمی بود چرا که صدمین گل پدیده فرانسوی برای تیمش PSG بود.
این گل از جنبه دیگری هم برای امباپه اهمیت داشت چرا که وقتی نود و نهمین گل خود برای PSG را در تاریخ 20 نوامبر به ثمر رساند در سه بازی بعدی تیمش در مقابل لایپزیش، بوردو و منچستریونایتد موفق به گلزنی نشد تا مجبور شود شانزده روز برای رسیدن به رکورد صدمین گل منتظر بماند.
به همین خاطر بود که امباپه از بابت رسیدن به این رکورد در بازی دیشب خوشحال بود و در پایان مسابقه گفت: " بله از آماری که امشب بدست آوردم خبر دارم. چند بازی بود که می خواستم صدمین گل خودم برای تیمم را بزنم ولی نمی شد. این بازی سخت‌ترین بازی ما نبود ولی اینکه بالاخره گلزنی کردم فشار را از روی شانه‌هایم برداشت".
امباپه در ادامه گفت: " رسیدن به آمار صد گل زده در چنین باشگاهی با این همه بازیکن بزرگ واقعاً لذت بخش است. من وقتی با PSG قرارداد بستم اصلاً فکرش را هم نمی کردم که بتوانم یک روز برای این تیم صد گل بزنم. این از مدتها پیش یکی از هدفهای من بود".

انتهای پیام/

کد خبر: 1083036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =