وجود ۴۷ پارک علم و فناوری در کشور منشأ خدمات به مجموعه جوانان است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وجود ۴۷ پارک علم و فناوری در کشور منشا خدمات بسیار خوبی به مجموعه‌های جوانان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز ۲۲ اذر ماه در مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده که به صورت مجازی برگزار شد؛ گفت: باید جریان پژوهش در جامعه به صورت پیوسته توسط معلمان و استادان صورت بگیرد و این نکته مهم و قابل توجهی است. این نشست‌ها بیشتر به منظور این است که بگوییم تلاش‌ها را می‌بینیم و قدردان آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: دیگر حسن این نشست‌ها این است که دستاوردهایی را که در کمال بی تکلفی و بی ادعا در یک فضای آرام و بدون تبلیغات دارد صورت می‌گیرد به محضر مردم عرضه کنیم که بدانند در مدارس و مراکز آموزشی اعم از آموزش ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی معلمان و اساتید ما در یک حرکت پیوسته برای تعالی جامعه ما تلاش می‌کنند. تربیت نسل آینده جزو دستاوردهایی است که در طول دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باعث افتخار است.

غلامی بیان کرد: جامعه‌ای که از نظر پوشش سطح دانشجویی سطح مناسبی نداشت و جوامعی که از خارج کشور وارد می‌شدند وابستگی نسبتاً جدی‌ای داشت و امروزه در همه سطوح توانسته نیازهای تخصصی و علمی خودش را تامین کند قابل تامل است. فارغ التحصیلان این مجموعه علمی هر جای دنیا رفتند منشا تحولات جدی بودند. این می‌تواند نقش موثر معلمان را هم نشان دهد.

وی بیان کرد: ما دستاوردهای پژوهشی خوبی را در دنیا داشتیم و این از افتخارات ما است که با توجه به همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها توانستیم کارمان را پیش ببریم، اما در هر صورت باید ایده‌های جوانان پرورش یابد.

غلامی اظهار کرد: وجود ۴۷ پارک علم و فناوری در کشور منشا خدمات بسیار خوبی به مجموعه‌های جوانان است. این نشان می‌دهد که شرکت‌های دانش بنیان توانستند ایده‌های خود را برای رفع نیازهای جامعه عملی کنند. در دوره یک ساله شیوع کرونا، تعداد زیادی از این شرکت‌ها در یک اقدام دور از انتظار توانستند جای خالی بسیاری از نیازمندی‌ها را پر کنند و به آن‌ها پاسخ دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد: این نوید در این زمینه وجود دارد که این جریان به سمت اثرگذاری‌های خاص خود در حوزه‌های علمی و پژوهشی می‌رود. ما در جریان علمی هم در داخل و هم خارج حرف برای گفتن داریم و این دستاوردها چیزی نیست جز اعتماد به جوانان و تربیت یک نسل متفکر؛ که حتماً در آینده نه چندان دور در این جامعه به توفیق خواهد رسید.

بعد از سخنان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور خانواده شهید محسن فخری‌زاده از «برنامه کشوری معلم پژوهنده دانشمند شهید فخری‌زاده» رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =