جوجه‌های عادی‌سازی و پاییز ترامپ/ تونس هم «نه» گفت!

کالج الکترال رای به شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا داد و به نظر پاییز سیاست‌های منطقه‌ای او نیز فرا رسیده و رسما باید طرح عادی‌سازی رابطه با اسرائیل را شکسته‌خورده قلمداد کرد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) - محمدمهدی ملکی: یک ضرب‌المثلی قدیمی در زبان فارسی داریم که می‌گوید: «جوجه را آخر پاییز می‌شمارند.» شرایط به گونه‌ای پیش رفته که گویا این مثل مشهور دقیقا برای پاییز ۲۰۲۰ میلادی که همزمان با پاییز ترامپ در آمریکاست تطابق می‌کند.

ماجرا از این قرار است که در ۴ سال اخیر، جرارد کوشنر داماد رئیس جمهور ایلات متحده تمام تلاش خود برای عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی را انجام داد اما نهایتا از آن همه جوجه، چیز چندانی باقی نماند!

همین امروز بود که هشام المشیشی نخست‌وزیر تونس هم آب پاکی را بر دست همه ریخت و اعلام کرد برخلاف دولت همسایه اش مراکش، گزینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تصمیمی مستقل از جانب آن کشور بوده اما این گزینه برای تونس در دستور کار نیست.

به عبارت دیگه اینکه تونس ۷۰۰ هزار نفری که در همسایگی دریای مدیترانه هم هست، خیلی راحت گفته که عادی سازی با اسراییل در دستور کارشون نیست و نمیخوان که بخشی از پازل آمریکا باشند. 

عمان، قطر و کویتی هم که گفته می‌شد در مسیر عادی سازی رابطه با اسرائیل هستند، اینطور گفته‌اند که «درخواست آمریکا را برای این کار رد کرده‌ایم.»

به نظر می‌رسد درحالیکه رسما کالج الکترال رای به شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا داد، پاییز سیاست‌های منطقه‌ای او نیز فرا رسیده و رسما باید طرح عادی‌سازی رابطه با اسرائیل را شکسته‌خورده قلمداد کرد.

کد خبر: 1084348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =