بهره‌برداری از ۲۷۰۰ شغل برکت در شهرستان‌های استان تهران

بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ شغل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در شهرستان‌های استان تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ با حضور امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت در روستای رستم آباد شهرستان ورامین ۹۰۶ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در شهرستان‌های قدس، ورامین، قرچک، پیشوا، رباط کریم، بهارستان، فیروزکوه، دماوند و پردیس به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح عملکرد این بنیاد در مناطق محروم شهرستان‌های استان تهران گفت: راه‌اندازی ۹۰۶ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۲ هزار و ۷۱۸ نفر شده است.

مدنی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۸۵۹ میلیارد ریالی برای راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی اظهار داشت: مشاغل برکت در شهرستان‌های استان تهران در رسته‌های پرورش دام، تولید پوشاک، صنایع دستی، فرش دستبافت، پرورش ماهی و مشاغل فنی و خدماتی راه‌اندازی شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۵۹ روستای شهرستان‌های ورامین، قدس، قرچک، پیشوا، رباط کریم، بهارستان، دماوند، فیروزکوه و پردیس در سال ۹۹ تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت بیش از ۲ هزار طرح در مناطق مختلف استان تهران اجرا کرده که از این تعداد، یک‌هزار و ۱۰۰ طرح مربوط به امسال است. همچنین در سال ۱۴۰۰ و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۲ هزار طرح خرد دیگر در مناطق مختلف استان تهران اجرایی خواهد شد.

مدنی تصریح کرد: مهاجرت روستاییان به شهر و تبدیل این مناطق از روستای مولد به مصرف‌کننده، نگرانی‌های بسیاری را در حوزه تولید مایحتاج زندگی مردم به وجود آورده و از این رو، بنیاد برکت با ورود به این حوزه، تلاش کرده است تا با ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، زمینه ماندگاری روستائیان را در مناطق زندگی خود فراهم کند.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، طرح توانمندسازی روستاهای محروم از ۲ سال گذشته در این بنیاد برکت آغاز شده تا ضمن پایدارسازی ماندگاری روستاییان، به معیشت و اشتغال آنان نیز کمک و از مهاجرت‌شان به شهرها کاسته شود.

مدنی خاطرنشان کرد: طرح‌های بنیاد در ۷ هزار و ۵۰۰ روستای سراسر کشور با اجرای ۸۴ هزار طرح خرد و خانگی عملیاتی شده که از این تعداد، ۴۴ هزار طرح مربوط به امسال است. با اجرای این طرح‌ها، از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱۰ هزار تن شیر و ۱۰ هزار تن گوشت مرغ تولید و ۶۰ هزار مترمربع فرش بافته شده است.
وی یادآور شد: از مجموع ۷ هزار و ۵۰۰ روستایی که طرح‌های بنیاد برکت در آن اجرا می‌شود، در ۱۰۰ روستای نمونه، بیکاری ریشه‌کن شده است.

مدنی اظهار داشت: تا پایان امسال مجموع طرح‌های بنیاد برکت در سراسر کشور به ۱۰۰ هزار طرح با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی در مناطق مختلف روستایی می‌رسد.

مدیرعامل بنیاد برکت در سفر خود به ورامین از طرح‌های روستایی تولید قارچ، پرورش زالو، تولید الک‌های دستی، کارگاه قالی‌شویی، کارگاه قالی‌بافی و واحدهای تولید چرم راه‌اندازی شده در روستاهای این شهرستان بازدید کرد. مدنی همچنین از یک واحد تولید چرم در چرم‌شهر ورامین بازدید به‌عمل آورد. این واحد با تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت خط تولید خود را توسعه داده است.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز ۲ هزار و ۵۱۵ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال را در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات در مناطق محروم استان تهران به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =